Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Annci Hultström - 14 maj 2018 21:15

... hjärtanes vad tiden sprungit iväg. Jag skyller allt på vädret. Och en fullspäckad kalender.

I tisdags var jag med W till tandregleringen för att spänna på överkäken, samt sätta räls på underkäken.

(Den bilden fick ni bara. Hon skulle slå mig om jag satte in den jag tog när hon hade munuppspännaren i käften... hahahaha).

Efter det åkte vi och lämnade av muffins jag bakat till fikaförsäljning för klassen. Sen bar det av hem. Lång dag!

I onsdags var jag hem till en kollega och förlustade mig. Bubbel, rosé och grillat på hennes balkong.

Så vansinnigt trevlig start på långhelgen så lyckan visste inga gränser :-)

I torsdags lastade vi bilen full med saker till landet (bord för 10 pers bl.a.) och åkte. Utan H. Han fick inte plats... Nä, han fick färdas med kommunala medel han. I 2 timmar.

Påväg upp tog vi en sväng inom häst-Angelica för att överlämna NewBody hon köpt. Där blev det fika, bebisgos och hästmys.

Väl på landet byggde vi ihop bordet ihop med svärfar och sen kom H. Strax efter kom svägis med familj och en kväll i sus å dus väntade. Grillat å rosé. Ute. I strålande sol. Ljuvligt!

Fredagen bestod i idel fix. Hela huset tvättades (ska målas om en månad) och 2 fulla bilar med skräp kördes till tippen. Sen återupprepades torsdagskvällens sus å dus. rillat å rosé. Ute. I strålande sol. Ljuvligt!

På lördagen hjälpte H sin far med diverse. Själv lökade jag i hängmattan en stund.

Helt magisk sommarkänsla!!

Påväg hem stannade vi i Norrtälje för matshopping. Det slank även ner en mjukglass. Årets första.

Hann inte riktigt ta kort. Den smälte så fort i värmen ;-)

Väl hemma grillade vi och förberedde inför söndagens bravader. Tävling!!

Terminens första truppcup. Och oj, vilka tjejer. De tog hem silver i fristående och brons i tumbling.

Det firade vi stort. Lunch på TacoBar och därefter glass på Snö.

Kan rekommendera Snö. Ovanliga, hemgjorda glassorter. Kostade aningen mer än ?vanlig? kulglass, men värt det. Ibland.

När vi kom hem blev det solstolen pronto. Slocknade en stund, hade ju trots allt varit uppe sedan 05.50 zzzzzz...

Tro det eller ej, men det blev faktiskt ett par glas rosé. Varför bryta ett vinnande koncept?! ;-)

Och idag... vilket väder!!! +30 på biltermometern när jag lämnade jobbet. Så i samma ögonblick jag kom hem åkte bikinin på. Efter utfodring av barnet blev det en stund i solstolen och därefter årets första gräsmatteklippning.

Sommaren är verkligen här, så det gäller att ta vara på varenda sekund. Man vet ju aldrig hur länge den stannar.

Appropå sommar.., i onsdags hade brudspirean utanför oss börjat knoppa och 2 små blommor hade slagit ut. När vi kom hem i lördags stod hela busken i full blom och grannens syrener med. Alltså... wow!

Nä, nu ska jag trycka i mig ett kvällsmellis. Men på återhörande snart igen :-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards