Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 april 2018

Av Annci Hultström - 16 april 2018 22:07

... vilken dag det har varit. Maxat att göra på jobbet, direkt hem, utfodrade barnet, utfodrade mig själv, läste läxor, promenerade till kören, sjöng, utfodrade maken (som kom hem kl 20.15 efter att ha varit och shoppat kläder samt hämtat barnet från gympan), åt kvällsmellis och... tuppade av. Typ.

Vi har f.ö börjat köra 5:2. Ska göra det fram till resan (allt för att de där förbaskade operationskilona ska vika hädan). Många tror man späker sig när man bara får äta 500 kcal/dag, men nä. Med lite planering blir man knapp hungrig. Idag har jag ätit:

Frukost
1/2 port havregrynsgröt med 0,5 dl hallon och 0,5 dl lättmjölk

Mellis
1 morot

Lunch
1 burk Viktväktarsoppa (het nudelsoppa)

Mellis
1 morot

Middag
Omelett på 2 ägg + champinjoner

Mellis
1 äpple

Utöver det har jag druckit ett par koppar the och 2 liter vatten. H kompletterade med en banan (män får äta 600 kcal/dag), annars åt vi i princip samma.

Att ta tag i det här nu var i rättan tid. Känner hur hoppet så sakteliga börjar återvända. Och jag känner att djävulshornen är på G. Kanske blir det ordning på den här nedgångna 45-taggaren snart igen.

Nä, nu hör jag den.., Annci, Annci. Ja, sängen alltså. Bäst att lyssna och hinna dit innan sömntåget har gått. Så god natt, sov gott!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards