Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Annci Hultström - 16 juni 2015 23:59

...nu uppe i 36 timmar. Hade allt gått som tänkt hade jag sovit nu. Men nä...

W stack ut och lekte och strax innan hon skulle hem för middag kom hon hem skadad. Hon hade krockat med en kompis på sparkcykel, fallit till marken och därefter fått handen överkörd av kompisens som inte hann stanna. Så efter samtal med 1177 bar det av till Astrid Lindgren (med middagen i kylväska). Nu har vi varit här 4 timme. Röntgen är avklarad, men domen väntar. Zzzzz

Det var ju nån dag sedan jag skrev, så vad har då hänt? Jaaaaa, en jävla massa. Tar vid där jag slutade.

Lördag 13/6
Dagen D. Vaknade för tidigt, men somnade om en stund. När kl sedan ringde gick jag upp och gjorde havregrynsgröt. Den åt jag sedan med blåbär och mjölk. I mörkret för att inte väcka resten. Efter toabesök, stretch och hårflätning väckte jag resten som snabbt gjorde sig klara. Kl 7 gick vi i samlad trupp med resten av alla svenskar på hotellet. Ca 150 st var vi. Mäktigt som fan. Redan där tog känslorna över och tårarna kom i omgångar. Så nervös. Så stolt.

Framme vid starten mötte vi upp Marre & Leffe. Då kom tårarna igen.

Kl 8 gick starten, men pga av folkmassan passerade vi inte starten förrän ca 20 min senare.

Det var galet häftigt att se alla dessa människor "rinna" upp för första backen. Wow!!

Första 5 km gick väldigt bra, men efter det vände vi runt i parken och hamnade på solsidan. Med ens gjorde de +27 skugg-graderna sig påminda. Och fy så tungt det blev.

Det var en hel del av det mentala som inte höll. Tankarna om att hälften var kvar, och att de skulle springas i en grill, tog över. Det gick inte att tänka att hälften var gjort. Hjärnan spelade mig ett redigt spratt.

Efter ett tag kom en vattenspridare som jag sprang in i. Och ett par high five. Det, ihop med Marres pepp, gjorde det aningen lättare. Men trots det var jag tvungen att gå ett par minuter vid några tillfällen. Det gick bara inte. Benen vek sig.

På målrakan såg vi familjen heja på oss och ny kraft kom till mig. Så med ett stort leende kunde jag springa in i mål. Med Marre's hand i min. Det var grymt!!

Hur upplevde jag banan då? Ja, min oro över branta backar var helt obefogad. Märkte knappt av dom två längre som var. Eller jo, klart jag märkte dem. Men det var inte dom som knäckte mig. Det var värmen.

I övrigt en fantastisk miljö att springa i. SKA göra det igen. Måste få revansch.

Pratade med ett par stycken maraton-löpare som båda konstaterade att de tappade kraften vid 5 km, just pga värmen. Även vinnaren sa det i segerintervjun. Så med det i bakhuvudet har jag nu, i efterhand, bestämt mig för att vara stolt över mig själv och min prestation.

Efter hemkomst till hotellet och dusch drog vi för att äta lunch. Som vi inledde med bubbel. Såklart!!

Efter det drog vi till High Line och kollade läget. Resten av eftermiddagen bestod av pit-stops, promenad och shopping på Mangolia bakery. Gott, men långt ifrån det godaste jag ätit.

Söndag 14/6
Den stora shoppingdagen. Eller ja, det som skulle bli den stora shoppingdagen. Men vi är riktigt usla på shopping i vår familj. Ett par löparskor blev det i alla fall. Och W köpte lite småsaker på M&M, Disney och Toy's R'us (vilken butik... herregud så stor... tog A L D R I G slut... ett Pariserhjul har de åxå som vi åkte... hmmm...).

På kvällen åt vi en sista middag med gänget. Hittade det mest fantastiska steakhouset ever. Galet god mat, underbar mat och toppenbra service. Dit går vi igen. Nästa gång. Vi avslutade kvällen med cheesecake på Lindsay's. Sen var det bara att säga adjö till Marre å Leffe och åka hem till bingen.

Måndag 15/6
Hemresedag. Men innan det blev det shopping och lunch i Harlem. H hittade skor. Jag å W klänningar och träningskläder. Alltid nåt :-)


Tisdag 16/6
Idag alltså. Jag landade 07.30, kom hem 08.30 Grejade lite, sov 45 min och hämtade sedan H & W på Arlanda. Efter det har vi packat upp allt och tvättat mycket av det. Skönt!

Ja... det var väl ungefär det som hänt. Allt går inte att minnas eller ens sätta ord på. Det måste upplevas. Har haft en HELT underbar vecka. Sol varenda dag, bästa sällskapet och den coolaste av städer. Awesome!!

Nu, slut för denna gång. Hoppas doktorn kommer snart!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards