Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Annci Hultström - 11 juni 2015 11:53

... sightseeing. Och då menar jag verkligen S E R I O U S!!! Vi gick från hotellet 08.15 och var tebax typ 21.45

Vi hoppade på en buss kl 9. Åkte ca 1 timme (grymt bra guide), såg massor igen, klev av, tog en båttur, såg Frihetsgudinnan, gick till Batterypark och matade ekorrar direkt ur handen, gick till Ground Zero och förfasades, tog vätskekontroll, hoppade på buss igen för en 2 timmars tur till Brooklyn (grymt kass guide), hoppade på nästa buss (bra guide), såg massor, klev av vid slutdestinationen, var sjuuuukt kissnödig, slank in på ett hotell, bad på mina bara knän om att få låna en toa, kissade på personaltoan bakom receptionen, letade restaurang, hittade en äkta diner, åt underbart god mat serverad av idel trevlig personal (förhållandevis billigt var det åxå), träffade en Amerikan som pratade svenska (språkfascinerad, som lärt sig det bara sådär för 30 år sen), gick till Buddy the cakeboss (ni vet han från TV?) för en cannoli (de andra tog bakelser... eller inget pga sjuk mättnad efter middagen), tog en taxi hem, kraschade.

En lång, men fantastisk dag. Strålande sol, som gav bränna. Och turen gjorde så vi kunde pricka av det mesta på vår "must do"-lista.

Idag blir det busstur norrut. Men där kommer vi nog inte gå av så mycket, så dagen blir nog lugnare. Tror jag.

Ikväll ska vi åka en kvällstur åxå. Sen är bussandet över för den här gången. Då återstår bara "Intrepid", "Top of the rock", ett visst lopp och shopping!

Ha en toppendag dör hemma, så lovar vi att göra vårt bästa här ;-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards