Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Annci Hultström - 10 juni 2015 12:23

... 1 dag per tidsomställd timme för jetlag att försvinna. Igår vaknade jag kl 4 och idag kl 5. Så jag verkar vara ett A-barn på just det. Fast jag kan säga att jag hellre varit ett B-barn som de andra i familjen. De sov gott både igår och idag... Zzzzz... Iofs så mår jag inte dåligt av det så det kanske kvittar?!

Igår hade vi alltså första hela dagen här och vad gjorde vi då månne?

Först åt vi frukost (det ingår inte, men istället har vi fullt utrustat pentry... så jag handlade hem frulle första dagen) och sen drog vi till American museum of Natural History. Jösses, vilket gigantiskt ställe. 4 enormavåningar (+ en källare med foodcourt). Det absolut roligaste var dinosaurierna. Sen var väl inte de 1000 uppstoppade fåglarna superfestliga, så vissa delar passerade vi rätt snabbt och nån del skippade vi helt.


4 timmar senare kände vi oss klara, så jag smet in på toa och svidade om till löparkläder. Familjen vek av hemåt och jag tog en runda i Central Park. Jösse, så fint. Och varmt. Och labyrintigt. Sprang så vilse att min tänkta 20-minutersrunda (PT's order... max 30 min) blev 45. Dock sprang jag bara i omgångar de sista 25. Dels för värmen, men åxå för att kunna kolla kartan... ;-)

Väl tebax på hotellet duschade vi och satte sedan stegen mot Columbus Cicle. Där mötte vi upp Marre å Leffe och tillsammans gick vi och bytte in våra Hop-on-hop-off vouchers mot biljetter. Ska åka i 2 dagar, med start idag!

Efter det besökte vi "The View". En bar på 48:e våningen. Som snurrar. Och WOW! Det var häftig utsikt.


Vi avslutade kvällen med middag på en liten Italiensk restaurang i Hell's Kitchen. Ett område proppat med mathak. Det var grymt gott. Tur var väl det med tanke på priset... en ändå rätt enkel middag (1 pasta med kyckling, 1 pasta med köttbullar och en Caesarsallad) gick på ca 1000kr med dryck. Samma sak dagen innan, så med luncher får vi nog räkna att det kommer gå drygt 10.000 kr i bara mat. Och då har vi hittills bara ätit på "budget-hak" (2$ av 5$ på rating) Galet! M E N det går inte att påverka, så det är bara att gilla läget. Och njuta av den hittills supergoda och högkvalitativa maten! För så är det verkligen!

Idag ska vi alltså åka hop-on-hop-off. Vi har 2 turer att välja på, så idag blir det den röda som går söderut. Med det hoppas vi få se bl.a Empire State Building, Battery park, 9/11 memorials, Frihetsgudinnan. Det ska bli soligt och jättevarmt idag, så det blir keps, solskyddsfaktor och mängder med vatten i ryggan.

Nu börjar det bli tråkigt. Igår var jag vaken i 4 timmar innan de andra rörde på sig. Då var jag utmärglad av hunger. Idag har jag i alla fall ätit en banan här i mörkret...

Önskar er alla en toppendag där hemma. Skolavslutning och allt (i alla fall på W's skola).

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards