Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Annci Hultström - 6 juni 2015 21:18

.., våg av känslor. Plötsligt. Bara sådär. Känner en obeskrivbar tacksamhet. För mångt och mycket.

Tack till...
... SLL
... St Görans sjukhus
... SATS
... Anton
... Marre

Och naturligtvis alla ni andra som alltid funnits där! Och som följt mig genom min viktresa. Tack!

Av Annci Hultström - 6 juni 2015 08:32

... 2 dagar kvar till avresa. 2. DAGAR. Gaaaleeeet vad fort det gått.

Den här veckan har varit den mest mentalt jobbiga i mitt liv på länge. Har känt nån märklig press, tvivlat på mig själv och stressat upp mig över både det ena och det andra.

Men igår vändes trenden, men jag tar allt från början...

I torsdags var det sista jobbdagen och den var sjuuuukt stressig. Skulle gå kl 16, men kom inte iväg förrän vid 16.30 Ilade mot Vallentuna där jag och Marre skulle springa ihop. Kom dit med stresspåslag (efter jobb och enorma köer) och en andning högt uppe i bröstkorgen. Började springa och kände på en gång att just den gången skulle de stabbiga benen inte släppa. Kom inte heller in i nån bra andning, så jag fick yrsel åxå. 7,5 tänkta km blev 5 och jag kände mig uppgiven.

Att jag inte ätit mer än lite yoghurt till frulle och en soppa till lunch tänkte jag ju inte på förrän jag kom "i mål". Kan åxå ha bidragit till orkeslösheten.

Väl hemma åt jag middag. Och planerade lite. Med det traditionella bubblet, ihop med maken.


Kom i säng vid 23.30 Men på natten till fredagen vaknade jag kl 3 och kunde baske mig inte somna om. När det hade blivit dax att gå upp hade jag 3,5 timmes sömn i kroppen och var allt annat än kaxig.

Gjorde oss klara och följde W till skolan. Lite spontant. Hon påminde oss nämligen om att vi aldrig skulle få se henne spela fiol (på sin sista musiklektion) om vi inte gjorde det då. För vi missar ju skolavslutningen då de har konsert. Så sagt och gjort.

Dagen till ära kände jag mig bekväm nog att kliva in i en klänning jag ägt ett par år men aldrig använt. Men det senaste halvårets tappade cm hjälpte till att övertyga mig.


Barnen var enormt duktiga, fokuserade och glada. Superskoj att se/höra.


Sen gick vi hem. H åkte och klippte sig å jag vilade en stund. Sen gjorde jag klart fikat till skolan.

Som sagt; Den missade avslutningen krävde sin egen avslutning. Vi bjöd på kladdkaka med jordgubbar och grädde (isglass till de allergiska). Alla åt med god aptit, allt tog tillåmed slut.

Fröknarna fick presenter åxå. En chokladask + den här ljuslyktan:

Det som står på den är:

Fröken
Tack för all uppmuntran, kunskap och kreativitet du lär ut. Ett extra tack för busiga stunder, glada skratt och goa kramar du delar med dig av. Tack för denna fina tid kära fröken.

De blev jätteglada!

Sen var det dags för mig att dra till SATS och mitt sista PT-pass innan avresa. Hade, på sms, förvarnat Anton om mitt bedrövliga tillstånd. Så han hade satt upp ett relativt lugnt pass. Körde mycket pepptalk och mindset. Gav tips på hur jag ska tackla backarna mm. Alltså, den killen är så jävla grym. Han fick all oro att rinna av mig! När jag åkte därifrån var jag lugnet själv. Så efter att jag duschat kollade jag igenom lite kläder, men tog sen en välförtjänt eftermiddag i solstolen med sommarmusik och rosé. H gjorde mig sällis.

Sen grillade vi och åt middagen ute. Underbart skönt. Precis vad jag behövde för att samla energi.

Avslutade kvällen med att se filmen "A night at the museum" med W. Den är ju inspelad på "Museum of Natural History" och dit ska vi. Kunde vara kul att få igenkänningsfaktor tänkte vi.

Undertiden bokade jag även en hop-on-hop-off tur + ett Explorer-pass. Ett gäng 1000-lappar fattigare, men vi kommer i gengäld få grymma upplevelser!!

Hittade förresten ett plagg i gömmorna igår. Köpte det på Ullared förra året och tänker ha det när jag reser. Familjen är såååå glada att de flyger på egen hand. De förstår inget om mode!

Personligen tycker jag den är sjukt snygg!

Nä, nu måste jag äta nåt. Det kurrar i magen. Adjö så länge. Och hörrni;

Trevlig Nationaldag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards