Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Annci Hultström - 15 februari 2015 20:46

... skrev trodde jag att jag var påväg att bli bättre. Men nä... efter ett par timmar på jobbet mådde jag räv igen. Drack mirakelthé hela dagen och gick hem lite tidigare. Låg på soffan och gjorde inte en jota. När jag vaknade på fredagen (den 13:e) vågade jag knappt tro att det var sant, men jag mådde bättre. Men jag lökade ändå hela kvällen.


Igår lördag, alla hjärtans dag, vaknade jag - tro det eller ej - inte förrän 07.30 Låg kvar och efter en stund kom Wilma. Då fick vi ett fint kort av henne och en massa gos. Efter en god och lång frukost städade vi undan lite snabbt och sedan åkte vi för att handla dagens förnödenheter. Ja, precis... dagens onyttigheter. God mat, godis, vin, tulpaner... allt för en mysdag.


Väl hemma hade vi pysselstund. Vi vuxna pärlade (jag fick den finaste presenten jag någonsin fått av min man) å drack bubbel och W sydde.

 

Mysigt!


Sedan var det dags för middag.


Förrätt: Toast Skagen, med bubbel

Varmrätt: Helstekt oxfilé med potatisgratäng och svampsås, med Amarone


 

Dessert: Glace au four, på browniebotten, med Cola Zero


Mmmmmmmm... så gott!


Sen bidde det Mello och sängen. Så trött. Sviter av "sjukdomen".


Idag sov jag ända till kl 09.12 Ja, det är sant. Jag var helt chockad. Och pigg. Och laddad. För pt-pass. Så efter frulle åkte jag ner till gymmet. Han hade tänkt sig ett "köra-skiten-ur-mig"-pass, med omvärderade med tanke på att jag varit krank. Men jag blev rejält slut och svettig ändå. Skönt. Skönt att orka. Igen. Nu är det bara att hoppas det fortsätter så, för nu är det bara öka som gäller. Hans framtidsplan är en utmaning, men jag ska fixa det!!


När jag kommit hem tog vi W och Emma med oss till ank-dammen där de fick mata odjuren. Och när vi kom hem åt vi hemgjorda semlor. W ville ha en med nutella och vi andra åt traditionella. Så goda!! Tack Marre för receptet. Helt ultimat!

Nä, nu ska jag ägna mig åt Arne Dahl. Och maken. God Natt!!!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards