Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Det var väldigt...

Av Annci Hultström - 27 januari 2015 11:52

... vad tiden går fort ibland. Nu har det gått flera dagar igen, sedan jag skrev sist. Vad har då hänt?? Tja, jag gör som jag brukar... tar det dag för dag.


Fredag

Efter jobbet tog jag bussen till Danderyd där H hämtade mig. Sen väntade middag med julgransplundring hos svärisarna. Trevligt. Som alltid :-).W hittade farfars gamla moppe utrustning och så avnjöt vi en underbar White Lady.

 

Lördag

Vaknade tidigt, som alltid, och påböjade förberedelserna för kalaset. Gjorde frosting, gjorde prototyper, packade allt och gick till lokalen. Där dukade vi och fixade ordning allt. Kl. 13 kom alla barnen. Efter lite lek åt de korv och sedan var det dags för cupcakes-pyntning. Vi delade dem i fyra grupper och sedan fick de förflytta sig genom tre olika stationer. Varje station gav en muffins var... här är en bild på mina prototyper och W's resultat:

    

Efter det lekte de lite till och avslutade sedan med tårta. Ett mycket lyckat kalas faktiskt och det kändes som att alla var nöjda och glada.


När alla gått och lokalen var städad åkte vi ner till centrum för lite shopping. Lite bebiskläder stod på listan. För min kollega, som W får rida hos, hade fått sin bebis på måndagen (Henrik's födelsedag) och vi ville såklart ta med något när vi åkte dit på söndagen.


När vi kom hem demolerade W våra pepparkakshus. På ett riktigt rejält sätt...



Kvällen bestod i film, mys och sömn.


Söndag

Efter en liten sovmorgon åkte vi iväg för att rasta W. Och Ice. Den busen ville dock inte riktigt som oss till en början, fick jaga och locka honom till oss i hagen. Men när vi väl fick tag i honom "klädde" vi honom och gav oss ut. Vi fick klara oss helt själva den här gången och det var med viss stolthet när vi lyckades.




När vi kom hem var jag helt slut, på ett konstigt sätt. Tänkte att det var pga för lite sömn... så jag tog en tupplur och gick sen och tränade. Det var ett Crosstrain-pass, med min PT som instruktör. F Y  F A N vilket pass. Jag var helt väck efteråt. Efter en stund började jag hosta och fick lite svårt att andas. Ansträngning tänkte jag... men det blev värre. Luftrören började värka och hostan tilltog. Så efter middagen blev det vila. När W var nattad hällde vi upp ett varsitt glas bubbel och bänkade oss. Det var dags för de 2 absolut sista avsnitten av...


HOW I MET YOUR MOTHER!!




Vi verkligen älskar den serien och jag bölade mig igenom båda avsnitten. Sorgligt!!!



När det var över var det bara bingen kvar. 


Ja, det var min helg.


Gårdagen och idag har bara bestått i soffliggande... Japp, två dagar hemma med vila har min hosta behövt. Nu är det så mycket bättre, så i morgon är jag tillbaks på jobbet.


Den här skönheten förgyller min vy från soffan. Kanske inte så ståtlig som sig bör, men även med krokig "hals" är den rätt maffig.


Nä, nu ska jag peta i mig lite lunch. Och sedan göra nåt knop för att känna efter hur det känns.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards