Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Annci Hultström - 16 januari 2015 18:27

... sedan en fredag var såhär välkommen. För rackarns så trött jag varit idag. Jag var så trött att jag tillåmed var tvungen att ta en tupplur när jag kom hem. Allt för att inte somna i soffan redan kl 19. Det hjälpte. Lite. Nu somnar jag nog inte förrän vid 19.45

Igår kväll var jag fast inställd på att jag skulle upp tidigt, väcka tuppfan och sedan ta mig till gymmet. Ett bodypump-pass var bokat. När jag sedan lagt mig började jag fundera på om det var en bra idé. Jag får ju inte göra utfall och inte heller knäböj/marklyft med belastning. Då föll liksom idén med passet. Så vid 23:30 bokade jag av. Men larmet fick stå kvar på 05:45?

När klockan ringde var jag så trött att jag såg i kors och tänkte först banga, men den bättre tanken vann och off I went. Väl där lånade jag lilla yoga-salen och körde ett eget pass. Så efter uppvärmning på crosstrainer blev det 30 minuter fyllt med 100 jumping jacks, 30 burpees, 55 knäböj i kombo med 55 mountain climber (1+1, 2+2 osv upp till 10+10), rörlighetsövningar och diverse smidighetshopp. Ja, smidighetshopp? jag vet inte vad annat jag skulle kunna kalla de. Ska göra löparsteget bättre i alla fall. Vilket behövs kan jag lova.

Jag var helt slut efteråt. Och flera gånger under passet peppade jag mig själv med "kom-igen"-tankar. Riktigt skön känsla att ha lyckats med det helt på egen hand. Faaaan, vad bra det här känns!!!!

Nu blir det indiskt till middag. Å ett glas rött minsann.

Njut er afton. Det ska jag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards