Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2014

Av Annci Hultström - 25 december 2014 10:01

... på taken. Endast Annci är vaken.

Ja, som vanligt vaknade jag först av alla. Så även denna dag-efter-dopparedag. Eller juldagen som man åxå kan säga.

Vi hade en störtskön julafton. Stress-fri och rofylld. Efter mitt träningspass (som känns i kroppen idag) åkte jag hem, åt frulle, såg julis, duschade, piffade, packade och åkte.

Strax efter kl 12 stegade vi, och vårt hav med saker, in på Kaptensgatan. Där började firandet med glögg (den starkaste i världshistorien... eller åtminstone i min världshistoria) och diverse tilltugg.

Detta efterföljdes av matförberedelser, så kl 14 satte vi oss till bords. Mmmmmmm... så mycket gott.

Ja, sen såg delar av oss Kalle... eller delar av Kalle och därefter bidde det paketöppning. Till barnens stora glädje. Och min.

Wilma sa, innan vi åkte: -Mamma, det skulle ju inte bli så många paket i år. Men ändå är det helt fullt under granen.

Då pratar vi alltså om vår gran. "Värre" blev det därmed när vi slog ihop allt på ett ställe. Jösses...

Det tog sin lilla stund och alla tycktes nöjda. Även svärfar, TROTS att vi glömde hans klapp hemma. Såååå klantigt. Nåja, då har han nåt att se fram emot till helgen då vi ses igen.

När alla öppnat och barnen lekt lite blev det fika. Jag hade bakat lite, men även gjort en vitchokladcheescake på pepparkaksbotten. Mycket god!

Resten av kvällen bestod i filmmys (med gamla godingar som tex Nottig Hill), bubbel och prat. Samtidigt som snön sakta föll. Riktigt rogivande.

Kl 1 slöt vi de blå (och bruna). Nöjda och glada.

Vi drack f.ö en julöl som Henrik blev enormt rekommenderad av en på bolaget. 10% och 75 cl till ett pris av 58kr. Ingen trodde den skulle vara god. Men ack så fel vi hade!

Det är den på bilden. Köp den. Det ÄR värt det.

Nä, nu ska jag nog ta och gå upp. Damernas ropar mitt namn.

Önskar en God Fortsättning på julen. Njut vidare och kör försiktigt.

En stor julkram till alla och envar <3

Av Annci Hultström - 24 december 2014 07:36

... här, 2014 års julafton. Ute är det -6 grader, snön lyser med sin frånvaro. Och visst hade den kompletterat julvyn alldeles makalöst bra, men det går ändå. Huvudsaken att det inte regnar.

Förresten, kolla in den här ynkliga paketkalendern...

Ett stackars paket kvar. Som snart åxå är ett minne blott. Vad fort det har gått...

Nä, nu ska jag inleda dagen med nåt jag inte trodde om mig själv för 4 månader sedan... ett pass på gymmet! Jojo... minsann. De öppnar kl 8, så jag ska bara klä mig (varmt) och åka ner.

Sen hem - äta lång julfrulle till sista julkalenderavsnittet - duscha - piffa och åka. Ska vara i stan vid 12. Typ.

Det känns inte riktigt som jag kommer ha tid att skriva nåt mer till er idag, så jag avslutar med att säga att...

Av Annci Hultström - 23 december 2014 18:59

... på de tända ljusen till här hemma just nu. Och julefriden är total! För... Allt är handlat. Allt är inslaget. All mat är förberedd. Kläderna är strukna. Maten (indiskt) puttrar på spisen. Och bubblet är upphällt. Mmmmmm...

Så nu är jag redo för en awesome julafton!

Av Annci Hultström - 23 december 2014 08:28

... dopparedan är här. Redan. Så vad ska den då bestå av? En sista klapp ska inhandlas. Till käre maken. Som inte önskar sig nåt i överhuvudtaget. Det blir en lätt nöt att knäcka. Hmmmm...

Sedan ska jag göra köttbullar, Jansson och en dessert till morgondagen.

Åsså ska vi naturligtvis softa. Känna lugnet. Spela Bingolotto (en tradition sen typ 20 år).

Det är målet. Få se hur det slutar.

Så gårdagen då, hur blev den? Jo, som tänkt. Fix, träning (jobbigaste passet ever... säger bara burpees) och gäster. Mycket trevligt!!!!

Vi drack glögg och åt tillbehör som "förrätt", en julig gryta till varmrätt och pepparkakspannacotta med glöggele till dessert. Gottgott!

Nä, nu ska jag sätta fart med min sysslor.

Önskar en finfin dag. Glöm inte bort att andas mellan varven.

Av Annci Hultström - 22 december 2014 08:31

... och god frulle på hotellet rullade vi söderut. Målet var Falun. Ja, vi kände alla att Tomteland inte hade mer att bjuda på den här gången, så målet var Falu gruva istället.

Kom dit vid 13. Nästa visning var kl 14, så då han vi med lunch däremellan.

Sen var det alltså dags. Och Olle, vår guide, gjorde turen till något alldeles speciellt. Han var grym på att berätta och gruvan var otroligt vacker.

En gång släckte han allt ljus och jävlar så mörkt. Inte ens efter 2 minuter hade man vant sig såpass att man kunde se nåt. Åh, vad gott jag hade sovit där... svalt, tyst och mörkt. Och väl övervakad av gruvspökena.

Efter det vände vi, helnöjda, hemåt. Storhandlade på vägen och anlände hemmet vid 19-tiden.

Då åt vi middag och kollade in Julkalendern. Sen satte jag igång med lite bakning och annat fix inför kvällens middag. Får nämligen hit kära familjen J på "nu-ska-vi-lära-Christer-hur-mycket-man-ska-pynta-till-jul"-introduktion. Med käk. Såklart.

Innan det ska jag förbereda lite mer, städa, träna PT-pass och sedan bara piffa mig till tänderna. Och invänta gästerna såklart. ;-)

Förresten... igårkväll åt jag julens första skinkmacka. Med julmust. Löjligt gott.

Nä, nu - fix!

Önskar en bra dan-före-dan-före-dopparedan!

Av Annci Hultström - 20 december 2014 22:30

... dag vi fick. Lite snö, sol och -7 (kan jag tänka mig... var iofs -10 när vi kom till hotellet). Och Tomteland visade sig därmed från sin bästa sida.

De hade gjort om lite från förra året, så nu var merparten av aktiviteterna utomhus (eller så flyttade de in förra året pga regnet). Det betyder att vi fått mer friskluft idag än på länge. Inne max 1,5 timme av 6.

Väl på hotellet knäckte vi en flarra bubbel. Den värmde inte tillräckligt, så då drack vi ren sprit. Hahaha... eller inte. Nä, jag hämtade en kopp the, kröp ihop i en fåtölj och drog ett täcke över mig. Underbart skönt!

Så nu, efter god mat och vin (i hotellets restaurang), är vi alla rejält trötta. Så nu släcker vi för idag.

Men... först några bilder.

Av Annci Hultström - 20 december 2014 09:15

... nu känns allt sådär oförskämt bra igen. Är inne i ett bra flow som ger mig mängder med energi. Såååå härligt!!!

I torsdags, efter middagen, öppnade ju W sina presenter. Det var lite småsaker. I det näst sista fick hon en New York-keps och lite foton på världens huvudstad. Vi sa att hon kunde ha de och titta på när jag och H drar. Sen fick hon K U V E R T E T! I de tlåg en flygbiljett. Hon läste på den och inledde sedan en 3 minuter lång skriksession. Det finns på video, men den kan jag inte ladda upp via telefonen, så den får ni se en annan dag. Men en bild kan ni få:

Hon ska alltså med på resan. Och H med såklart. De flyger däremot själva via London och jag direkt. Men sedan bor vi såklart ihop. På Broadway, precis vid Central park. Hotellet heter Beacon hotel.

Vet ni? Jag längtar helt galet mycket. Redan. Men det är ju "bara" 5,5 månad kvar. Det går fort!

I går tränade jag bodypump på morgonen. Sen var det idel jobb. Och när jag kom hem åt vi oxfile med tillbehör. Sen klädde vi granen. Och mös. Rejält.

Efter lite picnic-fix och packande slöt vi de blå vid 23-rycket. Allt för att orka upp vid 6 idag... för avresa till Tomteland.

Nu har vi nyss passerat Gagnef, så vi har väl en dryg timme kvar. Himlen är blå, det är -3 grader och sol är utlovat. Det gläder oss med tanke på förra årets ihållande regn.

Ska bli så mysigt!

Önskar er en finfin dag <3

Av Annci Hultström - 18 december 2014 17:17

... ingen vanlig dag. Nä, det är min gravidmages 9-års dag.

Eller nä... så kan man ju inte säga. Så jag börjar om...

Idag är det baske mig ingen vanlig dag. Nä, det är Wilma's födelsedag.

Dagen började med frukost på säng och ett paketberg.

Eftersom tiden var knapp fick hon välja 3 att öppna just då (resten blir efter middagen). Det bidde ett paraply, ett spel till Wii (Just Dance) och en megastor gosehund. Den sistnämnda vann priset som bästa present. Får se om det kommer nån ny favorit bland resten.

Nu blir det middag på Tiger och sen bär det av hem för middag. Och paketöppning.

Önskar en toppenafton!!

Livets resa - på mitt sätt!