Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Annci Hultström - 21 augusti 2014 08:09

... är det nu dags för ett inlägg. Skrivet helt outvilad. Så förbise alla eventuella stavfel eller meningsuppbyggnader.

Ja, outvilad alltså. Trots 2 veckors semester. Det har verkligen gått i ett. Inte en enda minut har jag legat på en solstol och gjort ingenting. Det hade jag behövt. Känner jag nu. Nåja, i september får jag tillfälle till det. I kubik.

Vad har då hänt sen sist? Ja... jag tar vid där jag slutade.

12/8
Jag åt frulle och läste bok en stund. Sen sms:ade H och sa att han hade vaknat, så jag gick upp. Då packade vi i ordning allt och gick sedan ner för frulle (nr 2 för mig).

Efter det rullade vi söderut, mot Ullared. I Kållered stannade vi för ett stopp på bolaget och där hände nåt som aldrig skulle hända här.

Det var en kassa öppen och till den stod 4 personer i kö. Jag näst sist. Då öppnade de en kassa till och mannen längst bak kastade sig såklart dit. Det är ju så man gör. Halvvägs stannar han, vänder sig mot mig och säger (på bredaste Göteborskan): "Men du är före mig, så kom du!"

Eh... öh... ställd så det föreslår blev mitt svar: "Nä, det är lugnt. Jag har ingen brådska. Men tack ändå".

Jösses, så trevligt!! Så lite, men det gjorde en del av dagen.

Vid 13.30 anlände vi Ullared, parkerade och gick sedan in i det stooooora varuhuset. Vi började med lunch i deras nya salladsbar. Gott och ett bra alternativ till tung icke shoppingvänlig mat.

Sen drog shoppingen igång och den dagen blev det idel Wilma-shopping. Och lite middagsmat + frukost.

17.30 kände vi oss nöjda och åkte till vår lilla stuga. Där åt vi middag, spelade kort och bara lökade. Skönt!


13/8
Här finns inte mycket annat att säga än: S H O P P I N G!!! 8,5 timme bidde det. Väl i stugan hände samma sak som dagen innan - middag, kortspel och lökande.

14/8
Efter frulle packade vi ihop, städade stugan och checkade ut. Sen blev det en sista tur till det berömda varuhuset. Men bara för 2,5 timme
faktiskt ;-).


Efter äten lunch rullade vi norrut och anlände hemma vid 20-tiden. Då packade vi upp, lökade och "dog" i våra sängar.

Vad har vi handlat då? Massor! Kläder, böcker, spel, torrvaror, elektrisk fotfil, presenter, handväska m.m Och allt är så galet billigt. Vi kommer tveklöst åka igen. Å igen.


15/8
Tog sovmorgon. I mitt fall ääääändaaa till kl 8.20 Låg dock kvar och drog mig, sen cyklade jag till centrum och handlade mat. Hade ju liksom ingen frukost.

Väl hemma var de andra vakna och vi åt. Sen gjorde jag en Västerbottenpaj till kvällens kräftskiva + en sallad till lunch-picknicken som väntade.

När det var klart cyklade vi till stationen och dess tillhörande ank-matar-ställe. Där utfodrade vi först en hoper ankor å sen oss själva. Låg åxå och slumrade i solen. Så skönt!!


Vid 16.30 drog vi till Täby. H's syrra med familj bodde tillfälligt i päronens hus (som i sin tur var på landet) pga renovering hos dom, så där skulle kräftskivan hålla hus. Och det var trevligt. Mycket trevligt. Vi åt. Å drack. Å drack. Å åt. Å dansade. Ja... helt otippat... Barnen fixade disco de bjöd in till. Sååå kul!!

Kudden mötte vi inte förrän vid 03.30 Zzzzzz...


16/8
En mycket seg förmiddag, som vid hemkomst krävde en pizza med tillhörande tupplur innan det ordnade upp sig helt.

Kl 16 for vi mot Ulriksdal där jag och min kollega skulle gå på Diggiloo. Mycket trevligt. Eller ja... inte allt kanske. Det började nämligen regna. Och det var inget vanligt regn utan ett 45 min långt skyfall, med droppar stora som hus. Typ.

De fick bryta showen en halvtimme för att se över tekniken. Men tillslut körde de igång och så småningom kunde jag åxå ta av mig den dyngsura regncapen. Då hade jag lockigt hår till skillnad från när jag kom. Då var det rakt. Hmmm...

Framåt 23.30 kom jag hem och då var det rätt skönt att krypa ner i värmen under täcket.

Allt detta spelades in och kommer senare visas på TV4. Då får ni kolla. Det finns en stor chans att jag kom i bild mer än en gång ;-)


17/8
Sista dagen tillsammans tillbringade vi på Fyrishov i Uppsala. Med oss hade vi Emma och tjejerna lekte så bra. Sötnosarna.

Vi avslutade med Tiger-mat och Peter Pan i soffan.


18/8
Första jobbdagen. Det gick bra och allt var i ordning. Men när jag kom hem var jag helt slut, så det blev film och en tidig kväll.

19/8
Andra jobbdagen. Även den gick bra. Men (everything before but is bullshit) jävlar vilken hormonhäxa jag kände mig som... Det slutade med en ilsken promenad på kvällskvisten. Som hjälpte föga... somnade ilsk...

20/8
... och vaknade ilsk. Innan lunch fick jag kräka av mig lite till mina goa kollegor och sen kändes det bättre. Men hur kvällen blir återstår att se.

Den värsta ilskan kommer faktiskt av att... nu öppnar jag mitt inre... jag känner mig HELT värdelös just nu.

# Jag har gått upp 5 kg sedan 7/2.

# Jag är helt off när det gäller träningen.

# Jag är en kass morsa.

Dessa tre faktorer vilar tungt på mina axlar och med dem hängande över mig blir det ett moment 22. Men nu gör jag ändå ett ryck i hopp om att bryta den onda cirkeln.

Har börjat räkna kalorier i hopp om att komma på banan. Ska tillåta mig något gott en av helgens dagar, men i övrigt gäller hårda bud.

Igår och i förrgår gick jag en rask promenad. Tanken är att det ska ske varje dag nu, minst 30 min + någon typ av hemma-styrketräning.

Och den kassa morsan då... Ja, det är ju den tyngsta bördan att bära. Stör mig så sjukt på gnäll, gråt och klagan för tillfället. Är helt fed-up. Har ingen förståelse för det alls, utan blir själv som en trotsig 3-åring när hon drar igång. Blääää. Helt enkelt. Hur ska jag komma över den känslan tro?

Hmmmm... livet är inte alltid lätt.

Nä, vet ni vad? Nu är det här inlägget alldeles tillräckligt långt. Så adjöss för den här gången.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards