Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Annci Hultström - 12 augusti 2014 07:48

... en fantastisk person lämnat jordelivet, Robin Williams.


Sägs vara självmord, där depression och alkohol/droger ligger som grund. Så ofantligt tragiskt.

Må du nu få den frid du sökte!

Och nu till något betydligt mer ytligt... vår gårdag.

Ja, det var Liseberg för hela slanten. 5-6 timmar blev 8,5. Så totalt tillbringade vi 14,5 timme där. Jag var nöjd efter 11 och sa att jag kunde sätta mig nånstans och sippa på ett glas vin medan de slutförde de sista åken. Men nä... "vi ska bara, så följ med". Det blev "vi ska bara" i 2,5 timme till. Sen slog jag mig ner. Med en cider. För att fira. Jojomen, firade gjorde jag. Det här:


Jag vann!!! På 3:dje försöket. Wohoo! Under tiden de köade en sista gång för Helix, pysslade jag med med det och hade turen på min sida minsann. Och jag vann på nummer 41. Min ålder. Magic or what?!? ;-)

Det var f.ö 10 år sen sist. På Grönan under Cissi's möhippa. Precis innan vi skulle gå hem la jag min sista kontanta tjuga på en bricka och vann. Dock åt jag inte en millignutt, för jag var på strikt diet inför mitt eget bröllop. Den här gången kommer jag smaka. Men inga mängder av förklarliga skäl.

Förresten... appropå vikt. Igår när vi köade till Helix, stod det 2 väldigt storväxta tjejer en bit framför oss i kön. Då hade jag inte sett tåget än och visste jag ju inte hur det såg ut... men av erfarenhet tänkte jag; "Kommer det verkligen att gå?". Trots att de valde att sitta längst bak (2 stolar för längre/större personer) fick de gråtandes avvisas. Fy fan för den förnedringen!!

Har själv upplevt det på slänggungorna på Grönan. Då sa jag till dom jävla gungorna att jag skulle visa dom en dag... Så när jag gått ner i vikt och skulle få plats klev jag dit med bestämda steg, tog plats och svischade iväg. Mot ett av mitt livs värsta åk. Usch så äcklig den var. Jag grät på riktigt och ville bara av. Ingen förlust alltså i alla år. Men det kunde jag ju inte veta då, för ca 18 år sen.


När jag äntligen fick med mig resten därifrån var det middagsdags. Vi hittade en jättemysig turkisk restaurang (Tara) på Södra Vägen, med uteservering inredd med infravärme. Där slog vi oss ner och tog först en varsin drink.

Jag drack den absolut godaste daquririn ever. Så len, så god och så hallon-ig. Japp. Hallon. Galet god. Så det blir den nya att fixa på hemmaplan.


Sen bidde det middag. Jag fick barnportion (precis som W) med kycklingspett. H åt oxfilerullader fyllda med ost å annat gott.




Mätta och nöjda gick vi hem och "dog" i våra sängar.

Sedvanligt vaknade jag efter 7 timmar. Min magiska sovtid när jag är utvilad och här ligger jag nu å är hungrig. Resten får sova till kl 9.30 men jag kan nog inte vänta så länge tror jag. Så jag kan ju smita ner nu och sedan ta ett mellis när de äter sin frulle.

Jaaaa, det gör jag. Tjing!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards