Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Vi kom till Göteborg...

Av Annci Hultström - 11 augusti 2014 08:54

... vid 11-tiden igår, lämnade bil och väskor vid hotellet och gick sedan till Liseberg.

Kl 12 kom vi in och sen körde vi åkar-rejs. De vi hann med var:

Lisebergsbanan
Helix
Balder
Kanonen
Flumride
Kållerado
Hanghai
Lisebergshjulet

Och Henrik åkte även Atmosfear (fritt fall 120 m).

Inte så många, men det berodde ju på köerna... 20-50 min på alla och vi var "bara" där i 5,5 timme.

Klart bäst var såklart Helix. Fick pulshöjning redan i kön. Vilket jävla åk. Så fantastiskt bra!! Efteråt hade jag sån adrenalinkick att jag skakade. Måste åka den igen. Så är det bara.

Balder och Kanonen går inte av för hackor dom heller. Grymma!!

Den jag var mest rädd i var Lisebergshjulet. Ja, på riktigt. Ett långsamt och sketet, men väldigt förvuxet, Pariserhjul. Fy, en liten glasbubbla högt upp i luften. Det tog ett tag innan jag vågade titta. Å inte tog det slut heller. Nä, 3 varv fick jag uthärda mot de vanliga 2 (bara för att vi råkade komma när det inte var nån kö alls).

Ser ni den röda ringen på en av bilderna? Den markerar en utomhuspool. Av glas. Där hade jag aldrig badat, det är ett som är säkert!


Vid 17.45 gick vi tebax till hotellet. Snabbpiffade och gick sedan för att äta middag på Restaurang Räkan.

Vi tog in en flarra rosébubbel och skålade i (sen drack jag det genomgående till min mat).

Till förrätt åt jag färska räkor (körd till bordet i en trålare) med aioli och H en toast Skagen.

Till varmrätt åt jag en förrätt till; Ört- och vitlöks gratinerade havskräftor. H åt en Västerbottenostöverbakad torskrygg med hummersås.

Till dessert delade vi alla på en Chokladmoussetårta (var galet mätta).

Allt var sjukt gott och servicen toppen. Och för att inte tala om miljön. Har ni aldrig varit där - ÅK!


Just det, W åt ju åxå mat. Något så kulinariskt som Köttbullar ;-).

Behöver jag säga att vi somnade ovaggade direkt när vi kom till hotellet?

Nu väntar ytterligare en dag på Liseberg. Ja, vi köpte 2 dagars (med Coop-kort fick man dag 2 på köpet) eftersom de först hotade med regn hela dagen idag. Nu verkar det dock som vi klarar oss. Tack å lov!!

Njut er dag. Det ska jag. Min alltså.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards