Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Annci Hultström - 1 augusti 2014 19:45

... jag vet att jag sa att jag skulle skita i er... MEN (everything before but is bullshit, I know) i jag fick liksom lite tid över. H, W å svärmor åkte för att fiska. Svärfar ser på nyheter. Svägis med familj är påväg hit. Och jag, lilla jag, fördriver tiden på det bästa av sätt...


... i hammocken, med skvaller och rosé på en armlängds avstånd. Kan faktiskt inte ha det ett dugg bättre just nu. Faktiskt.

Av Annci Hultström - 1 augusti 2014 17:05

... ja, nu har sen äntligen börjat - SEMESTERN!

Inleder den med att svettas kopiöst. Bussen upp till landet har nämligen ingen (fungerande?) ac, så det är aaaaaaningen varmt. Tack å lov är det ingen superlång resa, så bara 25 min återstår av de 60 det tar.

Det blev en ok arbetsdag. Jobbet jag skulle hjälpa snubben med blev inte helt klart, bara för den enormt irriterande printern som bråkade konstant, så det fick jag överlåta... Men i övrigt kändes det som jag hade koll när jag gick. Det visar sig nästa vecka.

Var f.ö å klippte mig idag. Blev skapligt nöjd, men utan en plattång är det svårt att vara helt säker på resultatet...



Nä, hörrni - nu skiter jag i er för resten av kvällen. Tänker semestra. Njut och sov gott när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 1 augusti 2014 08:08

... här och därmed även min sista arbetsdag innan semestern. Sköööönt!

Det blir en hektisk sista dag. Har lovat hjälpa en snubbe med en sak som nog kan ta en stund... åsså ska jag frosta av en frys. Vips kommer klocka bli 16 och jag kan kila hem.

Eller hem å hem... till landet ska jag. H & W är redan där, så jag tar bussen upp. Det är Norrtälje hamnkalas i helgen, så det tänkte vi besöka. Men vi åker hem i morgonkväll, för vi får besök på söndag lunch. På måndag drar vi iväg med min familj och firar pappa som fyller 70 på tisdag. Kommer hem torsdag och sedan drar vi söderut på söndag. Blir Lisebergsbesök och Ullared. Sen har vi några oplanerade dagar igen. Så det känns som det blir en alldeles perfekt semester.

Igår var jag ju själv hemma, så då hade jag ju inget att passa. Därför segade jag hem... åt middag på ett hak vid jobbet, med min kollega. När jag kom hem vid 19-tiden satt jag ute ett tag, sen tog jag tag i lite sysslor... diskade undan, slängde sopor, vattnade, hängde en tvätt, packade, sms:ade om viktiga saker med rara Sara (ja... alltså... min vuxen-glass blev kass och därför behövde jag proffsråd) och sen lade jag mig i en ok tid. Och vet ni vad? Jag har sovit GOTT inatt. Första natten på veckor. Det var en riktigt ok temperatur i rummet, så inga svett-drömmar i natt.

Nä, nu är jag snart framme vid jobbet. Önskar er en finfin dag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards