Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Annci Hultström - 6 juli 2014 09:23

... dag jag kommer se tillbaks på ofta. Och le.

Vi började med frulle ute och åkte sen för att handla. Efter bara en dryg timme var vi hemma igen och jag satte igång med förberedelser inför kvällens BBQ med fam K (svägis m. fam).

Emellan varven njöt jag i solen åxå. Jösses, riktig högsommar från ena dan till nästa.

Strax efter kl 15 kom dom, vi fikade och sedan tog männen barnen med sig till minigolfbanan. Jag och svägis skyllde på att nån måste fixa middagen... men egentligen var det mesta klart, så vi låg i varsin solstol å pratade. Och drack rosé. Och drinkar. Mycket, mycket trevligt!!!

Sen drog vi faktiskt igång grillen och gjorde klart det sista. Kl 20 åt vi och på buffén fanns:

Minibugare - 40 gr med hembakt bröd, klyftpotatis på bakpotatis, färskpotatissallad med fetaost, oxfilé, fläskytterfile, chilimarinerad kyckling, halloumi, vitlöksbröd, majskolvar, bejja, crème fraîche-sås med jalapenos och vitlök, hemmagjord coleslaw, sallad...

Ja, jag tror det var allt!



Efteråt grillade vissa marshmallows och sen åt bi djungelbanan med glass.

Sjukt gott var det. På riktigt. Mycket jobb, men helt klart värt att göras om minst en gång till den här sommaren.

Sedan satt vi ute med tända ljus och bubbel till framåt 23.30 Då åkte gästerna hem efter en alldeles perfekt och helt underbar dag.

Tack allra finaste ni <3

En till sak förresten... Under alla dessa timmar lekte barnen utan bråk. Och utan telefon/tv/dator inblandat. Så härligt att se!

Nu blir det frulle. Sen bär det av till Täby loppis minsann. Ska ta en tur till Täby C åxå och byta mina mobilladdare på Appelstore... De drar ju tillbaks ett antal, för de kan börja brinna och naturligtvis är det sånna jag har..,

Önskar er en härlig söndag!!!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards