Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

Nu ska jag...

Av Annci Hultström - 9 juni 2014 21:13

... sammanfatta mina 2 senaste dagar. Fanns varken ork eller lust igår. Håll i er, nu åker vi.

Söndag = Tävlingsdag
Ja, ni vet ju redan att jag var uppe låååångt före tuppen. När de andra vaknat packade vi ihop och rullade mot Lidingö. Kom dit 07.45 och fick njuta av solen en stund innan insläpp.

Kl 10 började tävlingarna och en dryg timme senare (nästan en timme före schemat) var allt över och vi blev med guldmedaljör!!


Vilken glädje!! Vi alla höll på att spricka av stolthet. Sååå duktiga tjejer vi har <3

Väl hemma somnade jag en timme och förberedde sedan middagen. Middagen för 8 personer. Japp, vi bjöd in fam. L till guldbankett.

Vi skålade i bubbel (och pommac), åt gott grillat och drack rosé i högsommarvärmen. Det var riktigt svårt att slita sig från den underbara kvällen. Ville liksom inte att den skulle ta slut.


Tack söta fina ni för en alldeles, alldeles underbar dag & kväll!

När de gått hem kastade jag mig och W i duschen. När hon var nattad satte jag mig ute (med en Ramlösa) och bara njöt.

Efter en riktigt jävla kass natt var det plötsligt måndag. Hade sovit max två timmar, så det blev ingen bra uppladdning för första dagen på jobbet. Som, av olika anledningar, var en rätt jobbig dag. Var glad när den var över.

Påväg hem stannade jag på Ica Maxi i Häggvik. Skulle köpa ett par Moheda-toffel-sandaler, men de fanns såklart inte i min storlek.

Fick förresten erfara en av de sjukaste väderväxlingarna nånsin. När jag åkte från jobbet kl 17.10 var det +27,5 grader och sol. När jag närmade mig Häggvik tornade det ihop sig, men termometern låg konstant. Innan jag klev in i butiken fick jag 2 droppar regn på mig. När jag kom ut hade det öst ner, dragit förbi och lämnat efter sig en regnbåge samt en klarblå himmel. Och +19 grader, som sedan steg snabbt igen. Allt inom loppet av knappa 75 minuter. Märkligt. Mycket märkligt.



Köpte btw sommarens lektyr åxå. Dessa två ska avnjutas... eller kanske den ena inte kommer avnjutas direkt utan lidas igenom...




När H nattade W lade jag mig, helt slut, på hennes golv och lyssnade till sagan jag med. Vardagsmys på mycket hög nivå!!


Nu återstår endast sängen för mig. Och där hoppas jag få sova godare i natt. Zzzzzzz... natti natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards