Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Annci Hultström - 3 juni 2014 20:44

... ja, då var det över. För den här gången. Känner någonstans i ryggraden att det inte är den sista open i mitt liv...

Vi var på plats vid 12.30, anmälde mig i repan på kirurgen, gick till dagoperation, anmälde mig igen, fick kläder, bytte om, fick dropp och diverse tabletter. Och där nånstans fick jag veta att det var försenat. 2,5 timme trodde doktorn vilket skulle betyda att jag skulle opas kl 16. Men nä... kl 14.45 plockade de in mig och kring 15-rycket sövdes jag.

När jag börjat vakna till var kl 17, så jag sov visst gott en bra stund. För open hade tagit "bara" 45 min (iofs mer än dubbelt så lång tid som tänkt... bråcket gömde sig) och resten av tiden var jag på uppvaket.

Efter ett tag fick jag en macka och en kopp thé. Gott så in i bängen. Och stannade kvar i magen gjorde det åxå, vilket var väääääldigt skönt. Tillslut väntade toabesök och promenad i korridoren, allt för att se hur jag funkade. Och jag funkade, så H & W kom och hämtade mig kring 19-tiden. På hemvägen bidde det donk-middag och när vi kom hem väntade svärpäronen på gården. Med blommor. Finaste dom!!!!

Nu ligger jag på soffan och dåsar. Trött. Så trött.

Så natti natti säger jag... Zzzzz...

Av Annci Hultström - 3 juni 2014 14:06

... att läkaren är ca 2,5 timme försenad. Då får jag stoltsera i den här outfiten extra länge...


Japp, så är det. Nåt akut har förskjutit deras schema, så kring 15.30 trodde de det skulle bli av. Hmmm... jag som är så törstig. Har iofs den här...


... tillkopplad, så torka ut lär jag ju inte göra i första taget. Och morfin har jag redan fått åxå, så lite små-festlig känner jag mig allt ;-).

Nä, nu ska jag vila en stund. Typ.

Av Annci Hultström - 3 juni 2014 10:50

... googlat massor på "snuva vid operation", för idag är jag aningen mer täppt. Det jag hittat är att typ 100% av de snuviga blivit opererade ändå. Det är bara feber och halsont som stoppat... så jag håller tummarna.

Nu dricker jag en kopp thé (fick göra det senast 2 tim innan) och sen ska jag tvaga mig. Igen. Åsså ska håret plattas och väskan packas. Sen drar vi. Ska vara där kl 13.


Känns pirrigt nu. Men det ska nog gå bra. Det har det ju gjort förr.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards