Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Annci Hultström - 8 maj 2014 23:01

... säga det, men jag tror banne mig att tummen känns lite bättre. Mmmm... minsann. Hoppas det fortsätter åt det hållet.

Vet ni? I morse suckade jag missnöjt över mig själv, slog mig för pannan och blev rädd för min egen pensionärs-kommentar... Träffade nämligen granntjejen påväg till bussen och utbrast: "Men herregud vad stor du har blivit. Vad tiden går fort. Men det är bara ni barn som blir äldre...". Har inte sett henne på tid och evighet och det slank liksom vara ur mig... Aaaaaahhhhh... WTF!!!! Jag dör av pinsamhet. Undrar vad hon tänkte?!?! Förmodligen: "Men herregud vad gammal hon har blivit". Fast nä... hon är så väluppfostrad att den tanken förmodligen inte ens nuddade hennes hjärna... joråsörrusåatt... ;-).

Nu - God natt å sov gott!!

Av Annci Hultström - 8 maj 2014 17:21

... att skriva, trots allt. Men det gör rackarns ont. Så ont att jag blev tillsagd av en syrra (har några på jobbet) att få det undersökt. Dock stänger Löwets närakuts röntgen kl 16, så jag ska ringa i morgonbitti igen och se om jag kan få en tid.

Nu ska jag hem, äta middag, duscha & natta barnet. Nånstans där mitti kommer H hem. Förmodligen (och förhoppningsvis) med en fånigt lycklig min. Han är nämligen och hämtar bilen i detta nu. Den har varit hos "ljud-doktorn" och fått sig bättre högtalare, baslåda m.m Tydligen viktiga saker ;-). Jag åker på träningsresa, han utrustar bilen. Alla glada!!

Av Annci Hultström - 8 maj 2014 08:03

... åxå en dålig, dag. Vi börjar med det bra.

Jag var på åb på St Göran igår. Äntligen. Domen föll gott ut. Både sköterska och läkare var imponerade av resultatet. Naveln fick sig många lovord... den finaste som byggts. Typ.

Tog upp min smärta. Historik:

Till vänster om naveln fick jag sjukt ont en gång i slutet av september och sökte för det. Blev remitterad vidare till ett ul i tron om att det var ett bråck.

Det visade sig dock se bra ut, men de såg att jag hade vätska kring naveln. De trodde det skulle försvinna med tiden, men det har istället eskalerat.

Kan, flera dagar i veckan, få så ont att jag inte kan stå upprätt. Det påverkar verkligen livet.

Men då jag, sedan ett antal år, haft problem med att jag samlar mycket vätska (har sökt för det, men inga fel hittas... har tabletter att ta till) tänkte jag att jag kunde prova att medicinera dagligen med Furosemid (vätskedrivande)... om det skulle hjälpa. Nästan direkt försvann problemen. Det som tidigare kom flera dagar i veckan har nu inte märkts av på 1,5 månad.

Tar jag inte tablett på en dag eller två får jag genast ont.

När läkaren fick höra det igår tyckte han jag skulle fortsätta med tabletterna i 6 månader och sedan sluta för att se vad som händer. Kom problemen igen skulle jag ringa för vidare utredning.

Men sen sa jag nåt som fick honom att ändra tanken... Flera gånger har jag vägt mig före och efter en tablett och på 2 timmar är det inte ovanligt att jag har kissat ut 1,5-2,5 kilo (liter).

När han hörde det frågade han om jag hade problem med naveln som barn. Det hade jag, navelbråck. Då remitterade han genast vidare för ul. Han pratade om att navelstumpen som är kvar inne i buken kan ligga och producera vätska.

Vad det innebär och vad man gör åt det vet jag inte. Det tar vi då. Om det är så.

Nu till det dåliga.


Japp, en tokstukad tumme. Skulle lyfta ner en satsbräda från en hylla igår på gympan. Tappade taget och fick den på tummen-toppen. Som förde med sig att tummen vek sig och lämnade en mycket öm och svullen tummen efter sig. Hmmm... Aj helt enkelt.

Tack å lov är det höger (jag är ju vänsterhänt), men jag gör helt klart mer med höger än jag tror. Aningen svårt att få upp en tofs... Får se hur det funkar att skriva på datorn.

Nu är jag snart på jobbet. Hoppas jag (galna köer).

Önskar en finfin dag - trots regnet.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards