Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Annci Hultström - 17 mars 2014 21:02

... min kollega på hemlagad lunch, kycklinglasagnen från igår. Hon, det späda flickebarnet, åt som en smärre oxe. Kul att det gillades!!


Jag bjöd åxå på minimuffins. Men det var till hela kontoret. Såklart. Det blev åxå väldigt uppskattat.


Hemma bjöd jag åxå. På middag. Stuvade makaroner med stekt falukorv. Det slukades med god aptit. Så det har varit en idel bjuda-dag.

Nu hänger jag i soffan. Är trött som en sengångare. Måste vara vädret. Vad annat ska jag skylla på efter en vilsam helg?!

Vet ni vad? Vi står inför förändringar i familjen. Igen. På H's jobb fick de erbjudande om avgång (VSP = Voluntary Separation Program) och det var ett antal som tackade ja. Såklart mot ett avgångsvederlag. Däribland H. Så efter 14 år ska han nu pröva sina vingar.

Mer info: http://mobil.it24.idg.se/it24/2.2275/1.551094/manga-pa-vag-bort-fran-dell#;article:1.551094

Känns spännande och jag stöttar honom i beslutet. För det är tredje gången gillt kan man säga. 2 ggr har han blivit uppsagd pga arbetsbrist, men fått nya tjänster i bolaget. Så det var väl dags nu. Sista dag är 31/3, sen är det dags för mig att få en hemma-man... ;-)

Nä, nu - kvällsmellis. Sen bingen som det känns.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 17 mars 2014 08:28

... föll bort. Här kommer den:

Av Annci Hultström - 17 mars 2014 08:24

... vad jag ville mötas av denna ljuvliga måndagsmorgon:


NOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!!!!!!

Skit. Vill inte. Nåja, det smälter förhoppningsvis bort fortare än fortast.

Jaha, måndag alltså. Och en helg har svischat förbi. Lördagen gick åt till tävlingen. Med stort T. Tullinge Trupp Cup.

På plats i Botkyrka-hallen var det dags för påklädning och fix. Här är resultatet:


En timme försenat kom de igång. Och wow - vilka duktiga knattar. De gjorde grymt bra ifrån sig.


Grenarna var matta (kullerbytta, hjulning), hopp från trampolin (kullerbytta på plint, ljushopp) och fristående (dans).

I W's klass var det 8 lag och W's lag vann silvermedalj. Gissa om hon (och vi) blev stolt?! Hon slutade liksom aldrig le.

[Bild]


Vi firade med middag på "All star" i stan och sen susade vi hem och kollade på Gladiatorerna. En bra dag.

Igår städade jag hela dagen, H shoppade och W var med en kompis på bio.

Kvällen avslutades med kycklinglasagne. Och ett glas rött. Faktiskt.

Och nu är det alltså måndag. Och snö. Hmmmm...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards