Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2014

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 10:00

... här hemma. På två ben. 8 år. Blont hår. Japp, vattkoppor för W it is. Tror vi i alla fall.

När hon lade sig igår kväll såg vi dom. Fullt på mage, bröst och rygg. Idag är de oförändrade, så jag ringde 1177. Hon sa att om inget mer händer under dagen är det kanske nåt annat. Men hon var ganska säker på sin sak.

Så nu får vi vara hemma idag och bara avvakta upp-ploppandet. Hmmm... håll en tumme för att vi slipper. Ok!!!?!

Av Annci Hultström - 4 januari 2014 12:56

Passet avklarat. Åtminstone promenaden. Gick över förväntan, trots 2 trasiga lilltår. Och pissväder.


De 10 min med muskelträning återstår. Dock ger de så lite att vi idag ska plocka lite övningar från Paolo Robertos bok istället. Ska bara invänta att H kommer från sin runda.

Efter frullen började jag plocka undan lite här, men var tvungen att avbryta. Fick en grym dumping. En sån där sen rackare. Jag kan helt enkelt inte motionera utan energi i kroppen. Då blir det såhär efter frullen. Så nu ligger jag här på soffan och har småslumrat lite. Det börjar kännas bättre, så snart kan jag nog sätta fart igen.

Får besök av finaste Lotta med familj och då måste ju huset skina ;-)

Av Annci Hultström - 4 januari 2014 09:05

... eller hyra fram till 31/1. Har du ett som du kan skiljas från fram tills dess - hör av dig!

Anledningen till min efterlysning är det äckliga vädret. Vem faaaaaan har bestämt att det ska vara några plusgrader och regn varenda jävla dag. Fy vad det suger. Har ingen som helst lust att ge mig ut i det här. Det kommer att sluta med en redig förkylning lagom till Thailand. Känns det som. Fast friskluft stärker ju immunförsvaret, så förhoppningsvis har jag fel.

Nä, nu - ut. Sen frukost.

Trevlig lördag!

Av Annci Hultström - 3 januari 2014 23:10

... en jävla bajsstrumpa på mig under dagens promenad. För jag kände att den skavde lite, men eftersom jag bara ville hem ignorerade jag det. Skulle jag inte ha gjort, för nu är hela lilltån en enda stor skavblåsa.

Förhoppningsvis har den lagt sig lite till i morrn. För då är det dags igen. Men först...

Natti natti <3

Av Annci Hultström - 3 januari 2014 18:53

I morse vaknade jag äääääännuuuuu tröttare, masade mig upp och for till jobbet. Med barnet i släptåg.

Efter en jobbdag, då jag känt mig mindre begåvad (glömde nog nån av hästarna hos fam Z efter nyår), var det skönt att komma hem.

Men (everything before but is bullshit... you know) säg det sköna som varar för evigt. På med träningskläderna och ut på rundan. I duggregn. Det var inte skönt nånstans. Eller jo, efteråt. Nu.

Snart är maten klar. Kycklingwok med bulgur. Mmmmmm...


Och nu kom H från sin runda. Så mot matbordet.

Njut er afton. Det ska jag. Som bara den.

Av Annci Hultström - 2 januari 2014 22:56

Faaaaan, vad trött jag var när klockjäveln ringde i morse. Så fort jag kom till medvetande insåg jag att mitt första FF-pass väntade. Kunde inte ha varit mer omotiverad. Men efter att ha gäspat mig genom arbetsdagen, handlat, lagat mat och ätit var det dags. 6 km hann jag på de 50 minuterna. Riktigt tunga 50 minuter. Hemma nattade jag W (då stack H ut) och gjorde sedan muskelövningarna. Det gick bra, men kommer tveklöst att kännas i morgon.


Nu ska jag sova. Gott. Har jag tänkt.

Natti natti!

Av Annci Hultström - 1 januari 2014 16:33

... FitnessFighten (FF från nu) hade jag bestämt mig för att köra 30 dagar från 2 januari. Och det var väl tur, annars hade jag ballat ur redan första dagen. För det finns inte på världskartan att jag skulle klara det idag.

Nu ska jag äta några pommes (i ugn, aningen nyttigare). I soffan. Sen blir det nog den där tuppluren.

Hur mår ni idag?!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards