Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2014

Av Annci Hultström - 10 januari 2014 21:59

... och skön fredag. God mat. Fotvård (jag kan lova dig, Sara, att nu kan silky feet slänga sig i väggen...). Ansiktsbehandling. Men ingen fruktsallad. Än. Men ett glas...

... vatten, i finglas, blev det. Tänk vilken fest!! ;-)

Nu ska jag festa till det ännu mer. Med en kopp the och ett kvällsmål likt gårdagens. Mums! Sen blir det nog sängen. Är vääääldigt trött idag. Så jag säger: God natt å dröm sött!

Av Annci Hultström - 10 januari 2014 17:42

... brillormen äntligen fått sina efterlängtade ögon. Hon är så nöjd så. Och ännu mer nöjd över att det var just finaste Sanna som stod bakom disken <3


Och efter lite nödvändig matshopping, som snodde lite tid, har vi gemensamt beslutat oss för att banga promenaden idag. Vi tar igen det under lördag och söndag. Får pinna på lite extra då istället. Så nu är det fredagsmys för hela slanten!! Ett lass med frukt är inhandlat, men innan den skärs ner till en sallad ska vi äta middag. Kyckling med tzatsiki, sallad och bulgur. Mmmmmm...

Njut er kväll! Det ska jag!!

Av Annci Hultström - 10 januari 2014 08:35

... det!! Efter att ha sovit som en klubbad säl hela natten, vaknade jag inte av klockan. Den ringde, men svagt. Tidigare hade jag vaknat av det. Men inte idag inte. Tack å lov hade H ställt sin klocka.

Det som fick försakas var promenaden. Hade tänkt dela passet på två idag, men... Ja, vi får se hur eftermiddagen blir. Vi vill liksom inte promenera bort hela fredagskvällen. Då blir W ledsen. För som det varit nu har kvällarna sett ut såhär:

Jag kommer hem kl 17.30, lagar mat, vi äter kl 18, jag går ut på promenaden, är hemma igen ca 19.45, nattar W, H går iväg strax efter kl 20, jag gör muskelövningar, klar senast 20.30, duschar, H kommer hem ca kl 21, gör övningarna och duschar. Klar tidigast kl 21.30

Håller vi detta även idag blir fredagen inte så festlig. Och så vill vi inte ha det. Så det blir, som det ser ut, en gemensam promenad (förmodligen en kortare sådan) kl 17. Därefter middag och mys. Sen får vi ta igen det i mörra å gå litta äggstra då ;-)

Nä - nu - jobba!

Av Annci Hultström - 9 januari 2014 20:37

Ni kan tro att de här små taxbenen pinnade på idag. Hade en oanad kraft och schvung i mig idag, så det bidde nytt rekord. Och ett till skavsår (på sidan av hälen), men det försöker jag förtränga.

Tror fan mina fötter är felproducerade och reklamationsrätten gick visst ut när jag fyllde 40... Dåligt. Den borde ha gällt minst 40 år till.

Nåja... trots det gick det alltså väldigt bra och jag är grymt taggad för morgondagens promenad. Överväger starkt att gå upp i ottan och klara av den, för hur kul är det att älga bort en fredagskväll?

Nä, nu ska jag köra lite styrka. Den blir det dusch, hänga en tvätt och äta mellis. Idag blir det keso med kanel, banan, hallon och valnötter. Visst låter det väl vansinnigt gott?

Och efter det?! Sängen såklart!

Av Annci Hultström - 9 januari 2014 06:38

Vem tyckte att det var dags för mig att vakna redan kl 04.45???? Tala gärna om det innan nästa gång, så jag kan lägga mig tidigare...

Har vägt mig idag (igen). 7 dagars träning och bra kost gav mig en viktNEDGÅNG (faktiskt) på -0,5. Men om man tänker på att jag först gick upp så är det ju mer... Från det högsta och till dagens vikt är det -1,2.

Så jag får kämpa på, släpper nog mer eftersom.

Ha en finfin dag!!

Av Annci Hultström - 8 januari 2014 20:37

Tänk, en hel vecka av FF har redan gått. Och jag har på den veckan promenerat ihop ca 4 mil. Som till KS å hem igen. Det är en bit... och jag är stolt. Och fylld av förhoppning om att det här faktiskt är sista gången jag påbörjat mitt aktiva leverne. Det känns i hela kroppen att jag vill detta nu. Inte ens mörkret, gruset och regnet har tagit lusten ur mig de sista två dagarna. Möjligen nöter skavsåren lite på viljan, men jag ska inte låta dom vinna. För nu jävlar!!!

Idag gick det verkligen bra. Och fort. Trots onda tår. Ser redan fram emot i morgon!!

Avslutade passet med 3x10 armhävningar (på knä... är rätt svag ännu), 1,5 min vanlig planka, 1 min sned planka/sida, 3x10 sneda sit-ups och... eh... 3x10 rygghävningar (ni vet... ligga på mage och lyfta överkropp och ben samtidigt).

Sen nattande jag W och nu väntar duschen. Efter det blir soffan och kvällsmålet. Och slutligen bingen. Blir extra tidigt idag, för vi ska ha morgonmöte i morrn så jag börjar redan kl 07.30

Så hörrni - Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 8 januari 2014 12:55

... inlägget för dig.

Igår tejpade jag mina tår innan promenaden (efter att ha googlat tips), men det hjälpte N A D A ! Så här såg båda tåssingarna ut när jag vaknade i morse (bortse från de torra fötterna)...


Hela j***a tån är en blåsa (eller ja... båda tårna). Ända upp till nageln. Idag gör det ont. På ett nytt sätt. Gillas inte.

Har du som vågade dig in här något alldeles fantastiskt bra tips?!

Måste dela en annan bild med er... sedd på FB.


Sant. Eller hur?! ;-)

Nu - åter till jobbet efter lunch. Tjing!

Av Annci Hultström - 7 januari 2014 22:57

... var så trött återfick energin och knoppar in först nu. Tillfreds, men med onda lilltår. Jävla blåsor.

Dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards