Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2014

Av Annci Hultström - 17 januari 2014 19:06

... jahaaaråååå.. i alla fall enligt almanackan. Men då frågar jag mig - Var är fredagskänslan som brukar infinna sig? Det enda jag känner är en outgrundlig trötthet. Har mest lust att ligga i sängen. Och sova. En riktig off-dag. Blä. Hoppas det känns bättre i morgon.

Var förbi Stinsen på hemvägen. H fyller ju på söndag och tro det eller ej, men jag hittade ett par presenter. Sen om han gillar de återstår att se.

Nä, nu - soffan. Njut er afton!!

Av Annci Hultström - 17 januari 2014 13:40

... vinter. Jag är så glad att vi fick lite av den varan i år. Hade liksom gett upp hoppet... Men nu vräker det ner. Och jag tackar, vem det nu än är som styr.


Jag har mina nya glasögon på mig idag. Älskar dom, men (everything before but is bullshit) jag ser inget vidare ut genom dom. Blev övertalad att prova rumsprogressiva. Betyget hittills är 1 av 5. Tittar jag precis rakt fram ser jag, men vill jag snegla ner på klockan på skärmen är den helt suddig. Viker jag då hela huvudet mot klockan blir den klar igen. Mycket märkligt. Känns nästan som ett produktionsfel. Ja, jag får ge det några dagar och sen gå tebax om det inte känns bättre.


De gör sig inte helt på bild... Färgerna syns inte. De är gråa och röda, med en vit rand ovanpå. Asscoola. Tycker jag.

Nu - ut i snön och över till affären en sväng.

Av Annci Hultström - 16 januari 2014 21:20

Så var dag 15 (pass 14) avklarad. Hade jag tänkt köra 30 dagar hade jag nått halvtid nu... men nä, 22 dagar kvar.

Idag var det bra fart i benen. Tack vare snön som kommit var det inte lika halt.

Väl hemma blev det lite hopprep åsså resten av övningarna.

Kändes bra. Det taggar mig!!

Nu äter jag kvällsmål:

Kokt ägg, skinka, en apelsin, en kopp thé och en Ramlösa. Gott!!

Nu ska vi se klart filmen om Steve Jobs. Sen blir det bingen.

Förresten - Ingen lapp följde med hem från skolan. Blev jag förvånad?? Nope!

Av Annci Hultström - 16 januari 2014 17:19

... pratats om mig, som den jobbiga morsan, i lärarnas fikarum på W's skola. Ledsnade nämligen ur igår. Igen. Frågade, som alla dagar, vad hon gjort i skolan och på fritids. Svaret blev att de spelat Wii. Och haft fri lek ute. Dagen innan var det film och fri lek. Så ser varje dag ut. Noll engagemang. Noll pedagogik. Noll vettig stimulans. Så jag skrev ett brev som W fick med sig idag. Jag skrev typ:

Det är ingen hemlighet att vi är ett antal föräldrar som är missnöjda med er verksamhet, så därför vill jag hjälpa er på traven att ge barnen en roligare tillvaro. Skriv redan idag ut ett brev åt alla med en uppmaning om att barnen ska ta med hjälm och pulka i morgon och ta med de till pulkabacken som en försmak av fredagsmyset. Svårare än så behöver det inte vara. Och snön stannar ju inte för evigt, så det är bäst att passa på.

Nu är jag mycket spänd på om den uppmaningen kommer följas. Det visar sig så fort jag kommer hem.

Då ska jag f.ö ner till centrum. Ska hämta mina nya brillor. Åsså måste vi handla lite.

Efter middagen... ja, då blir det ett pass i vanlig ordning och vips var den kvällen slut.

Av Annci Hultström - 16 januari 2014 06:31

Jag kom hem från gympan vid 20.20 Efter att bytt om (och varit på toa) var klockan plötsligt 20.45 och jag älgade ut på promenaden. Den blev 34 min. Kände att jag ville komma hem och hinna varva ner åxå innan bingen kallade.

Men vet ni - även om det inte blitt 50 min varje gång så är jag ändå stolt över att ha kommit ut varje dag (utom i fredags). Det känns bra. Riktigt bra.

Idag har vi morgonmöte på jobbet, så jag ska snart ila iväg. Bussen går 06.53

Ha en finfin dag alla!

Av Annci Hultström - 15 januari 2014 18:02

... dagar, vid den här tiden, har vi suttit på flyget i 6 timmar. Påväg till sol och värme. Åh, som jag längtar!

Men innan det är dags för det återstår 16 arbetsdagar och 23 träningspass. Och ett läkarbesök (det räcker, fler än så är INTE ok) och det var idag. Var tvungen att få ut mer av mina tillskott. Och beställa koll av min hälsostatus. Jag ska ju kallas automatiskt varje år (efter gbp-open), men det har inte funkat en enda gång sen primärvården tog över... hmmm...

Nu är det dags för gympa. Efter det blir det träning. Dusch. Och sängen. Mer hinns inte med. Phu, mycket nu.

Av Annci Hultström - 14 januari 2014 23:09

Jag fick ihop lite träning idag, trots föräldramöte. Kom hem därifrån vid ca 20.15 Till kris och panik. Det var en mycket ledsen donna som fått för sig att det är nåt fel på henne. Bara för att vi skäller på henne för att hon inte kan sitta still, så var hon inte värd ett jota. Så det blev lite psykologisnack innan jag tillslut kom iväg. 35 min blev det. Bättre än inget. I morgon blir det nåt likvärdigt, för då är jag hjälpledare på gympan. Men det är så livet är. Helt enkelt.

Nu - God natt!!

Av Annci Hultström - 14 januari 2014 08:00

... har jag sovit som en klubbad säl. Har somnat på spikmattan. Natten till igår vaknade jag efter 3 (!!!) timmar och tog bort den (ja, den satt fast). I natt blev det efter 2 timmar. Skööönt!

Idag är jag åxå lite bättre till mods. Hoppet har stigit. Jag SKA klara det här oavsett om vågen rör sig eller ej... Fick bra pepp från Marre och min chef (även hon kallad Marre av vissa) igår. De orden tar jag med mig. Tack <3.

Idag vete17 hur jag ska hinna med ett 50-minuters pass. Ska nämligen på föräldramöte. Åker kl 18.40 Får kanske bli en kortare promenad, beroende på när jag kommer hem.

Nu är jag snart vid jobbet. Redo för en ny dag. Ha det bra, alla!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards