Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Annci Hultström - 19 januari 2014 22:27

Ja, träningen idag uteblev som ni förstår. Det och feber är ju inte direkt kompatibelt. Den största ansträngningen har varit att laga mat. Phu...

Nu ser vi en film på 4:an. Och försöker söva barnet. Hon vägrar. Ursäkterna är väldigt fantasifulla. Och omväxlande för varje gång hon kommer ner i trappan. Somnar hon inte nu blir det en jobbig dag för henne i skolan. Eller ja, det blir det ändå iofs... klockan är ju redan alldeles för mycket.

Det blev förresten ett löpband. Skönt!!

Av Annci Hultström - 19 januari 2014 14:38

... ironi när man blir sjuk samma dag man tagit beslut om att, pga underlaget på vägarna, beslutat sig för att köpa ett löpband??

Tänkte massor på det under min vakentid i natt. Vill kunna gå i ur och skur, utan hinder. Började kolla Blocket och hittade några jag sms:ade på. Alla var sålda, utom ett. Det skulle bli köpt ikväll, men ångrade dom sig skulle hon höra av sig. 30 min senare återkom hon. De som skulle ha det ville inte ge sig ut och köra i det här väglaget (skulle köra från Eskilstuna). Så det blev vårt. Nu är H & W och kollar på det. Håll en tumme för att det fick åka med hem!!!

Nu ska jag sova en stund. Känner mig asskum...

Av Annci Hultström - 19 januari 2014 12:00

... vilken tid det tog att somna igen inatt. Hade en isande känsla i kroppen, liksom ett kall-pirr, som inte försvann. Men tillslut så.

När jag vaknade var känslan kvar och en svaghet fanns där. Så jag tog febern. Och johorå... 38,2 visade termometern.

Så efter att födelsedsgsbarnet fått frukost på säng bäddade jag ner mig igen. Där ligger jag än. Målet är dock att ta mig ner till soffan. W vill ha filmmys och det passar mig ganska bra idag.

Känns jävligt att det kommer så olämpligt, men bättre nu än om 3 veckor...

H har alltså firats. Han fick nya mjukisbyxor, en löparmössa, löparhandskar och en anmälan till Parloppet den 4/6. Han blev... eh... glad?! ;-)

Och ja, Parloppet alltså. Då måste man vara 2, så även jag fick en "present". När vi kommer hem har vi 13 veckor på oss att komma i (ännu bättre) form. Så det ska nog gå bra.

Nä - Nu, film.

Av Annci Hultström - 19 januari 2014 05:09

... bajsing lilla katt, du får ont i magen.

Minns ni den sången? Det är när Katten Jansson stjäl Bamses honung som textraden sjungs.

Den är omgjord har jag hört... Ajsing bajsing lilla Annci, du får ont i magen.

Ja, quesedilla, en kaka mm var mer än jag tålde. När jag lade mig var jag sjukt uppsvullen och hade jag grymt svårt att somna, kändes som jag skulle kräkas. Fick sätta mig upp flera gånger. Men tillslut gick det. Dock sov jag oroligt och nu, efter en timmes snurrande av värk, sitter jag här... på toa.

Man skulle kunna säga, utan att avslöja detaljer, att ett och annat som hamnat på tvären nu börjar hamna på rätt köl. Jag känner att jag kan andas igen. Trycket uppåt mot lungorna börjar så smått försvinna.

Det var nog inte bara gårdagens intag som är boven. Magen är inte vad den borde vara... intaget av fibrer är minimalt just nu och det märks mycket väl. Det stora uteblir gärna både en och två dagar. Så igår inhandlades lite smörjmedel på Apoteket. Det verkar funka ;-)

Nu ska jag återgå till bingen. Natti Natti!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards