Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2013

Av Annci Hultström - 3 december 2013 22:19

... åxå, jag trillade dit. Var ju tvungen att se om min absoluta favorit kaka, den finska pinnen, var klar. Men faktiskt så delade jag med maken. Och ja, den var klar.

Och vet ni... jag bakade saffransbiscotti åxå. För första gången. Och de har jag tänkt ge bort, så en smak-kant fick det bli. Åxå grymt god!

Men nu är julens bakning klar och med det minskar frestelserna, så nu ska det nog gå bättre.


Nu ska vi se söndagens avsnitt av Solsidan. Sen blir det bingen. Så - God natt!!

Av Annci Hultström - 2 december 2013 23:14


... skapade jag detta (ja, men några få ingredienser till som inte fick vara med på bild):


Chokladsnitt, kokostoppar och Wienernougat. Ser fram emot att smaka dom alla. På julafton.

I morgon fortsätter jag. Då väntar en hög till på att få bli använd.

Nu - bingen. God natt!

Av Annci Hultström - 2 december 2013 19:40

... existens är nåt jag förträngt i sisådär en 30 år. Men igår, till frukosten, rattade jag på eget initiativ in den.

(Eller ja... rattade å rattade. Jag öppnade SR-appen och sökte rätt på den.)

Sen lyssnade vi. Och njöt. Helt fullkomligt underbar!!! Lyssna. Det är en order!

Nu blir det kökstjänst. Av detta ska godsaker skapas:

Av Annci Hultström - 1 december 2013 22:36

... bättre än jag trodde. Uppvisningen var rolig, middagen blev god, klappar hemklickade och hemmet en fröjd att se på.

Nu lägger jag mig. Med ett (halvt) leende.

Sov gott, alla!!

Av Annci Hultström - 1 december 2013 15:04

... tveklöst för länge idag. Har känt mig irriterad och det måste vara det. Den stackaren som råkat ut för mina utbrott är W, för... aaaahhhhh, hon kan A L D R I G vara still.

Vi har städat hennes rum och då hänger hon i princip upp och ner från sängen och sprattlar med fötterna när hon ska damma. Och när vi äter rör hon sig H E L A tiden. Den enda gången, under en hel dag, hon är still är när hon sitter vid datorn eller med telefonen. Det gör mig stressad. På riktigt.

Och hennes okoncentration drabbar henne själv lika mycket, för allt tar 4 gånger så lång tid. Så idag hann hon inte leka med nån, som hon tänkt. Så den lilla stund som blev över ägnades åt att bygga ett pepparkakshus till. Hon har pyntat det heeeelt själv. Fint, eller hur?


Till frulle åt jag julknäcke med lagrad prästost på. Och till det drack jag varm choklad. Jag gjorde på kakao och sötningsmedel. Det blev helt ok och ett bra alternativ till Oboy som jag inte kan dricka. Mmmmmm...

Nu ska vi snart åka på gympaavslutningsuppvisning. Ska bli kul att se vad de lärt sig.

Njut vidare av er söndag! Den första i december!

Av Annci Hultström - 1 december 2013 10:11

... vad är det som händer? Jag har sovit till klockan 10. Iofs var jag vaken till efter kl 01.30, men det brukar inte hjälpa... tuppen envisas med att be om sällskap ändå. Hmmmm...

Nu ska vi äta frukost. Sen vete 17 vad det blir av dagen. Förmodligen en tur till nåt centrum, för klapp-shopping. Eller kanske ska sköta lite av det från datorn. Ute. I solen. Hade ju varit smidigt :-).

Nä, nu - frulle. Men först: Trevlig 1:a advent vill jag önska er alla <3

Av Annci Hultström - 1 december 2013 00:42

... nu är det ju 1:a advent. Klockan har passerat midnatt. Ska jag tända första ljuset kanske?! Nä, då finns det en liten människa som blir ledsen. Så jag får hejda mig helt enkelt.

Nu är allt på plats. Tomtarna åkte fram dom. Och pepparkakshuset åxå. Där kunde jag baske mig inte hejda mig...


Handlat julklappar har vi gjort åxå. På nätet. 4 stycken blev det. Skönt!!!

Med allt det avklarat tänker jag lägga mig. Nu.

Så hörrni - Sov gott!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards