Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2013

Av Annci Hultström - 19 december 2013 22:34

... energi att det skulle räcka till att lysa upp en mindre stad. Vilken dag! Jag tar det från början...

På jobbet rullade allt på i en rasande takt. Jag ställdes inför ett stort problem som jag löste på ett sätt mina kollegor inte visste gick.

Jag lunchade åxå med en före detta kollega. Hade saknat henne. Mycket. Tack för att du kom <3

Sedan fick jag träffa finaste M med den alldeles jättenya lilla bebisen. Söt som socker och så yttepytteliten. Blev lite kär... ser fram emot nästa gång. Då bara måste jag pussa, klämma å gosa med henne.

Efter jobbet åkte jag och kollegorna in till den stora staden och åt middag. Och drack vin. Och skrattade. Och pratade - om högt och lågt, roligt och allvar. En mycket trevlig kväll. Den avslutades med ett genuint käk-kramps-asgarv. Servitören sa så här, till gästerna vid bordet bredvid:

"-Men jag drog ut den i tid, så inget hann hända".

Helt taget ur sin verkliga situation blev det vääääldigt roligt.

Julklapp fick vi åxå. Av chefen. Ett varsitt hjärta, helt gjort av minibjällror. Superfint. Helt i min smak.

När jag kommer hem ska jag dyka ner i bingen och somna. Med ett leende på mina (för tillfället aningen nariga) läppar.

Så hörrni - Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 18 december 2013 22:17

... och alldeles underbara lilla stora W. Idag har du firat din 8:e födelsedag. I 8 år har vi fått ha dig hos oss. I 8 år har du förgyllt våra liv. Underbara 8 år.

Dagen firades med frulle på säng och presentöppning.


Sedan bar det av till skola å jobb. Väl hemma igen tog vi en tur till centrum för lite shopping. Vi avslutade med middag på Tiger. Bra val av födelsedagsbarnet. Lika gott som alltid.

Nu ska jag ta min pannknack lägga mig i hopp om att fanstyget lämnat mig i morgon. Men först ett par bilder till.


Och här är jag nån dag innan clownen tittade ut:


Herregud. Ett under att jag kunde stå upprätt...

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 17 december 2013 22:36

... ja, då var allt klart. Klapparna inhandlade och inslagna. Den mat som vi ska stå för väntar i kylen. Huset skapligt städat. Det enda som saknas är snöööööööööööööööö!!!

Har nyss ätit kvällsmål:


Julen 2013-års första julskinksmörgås. Men faaaan inte den sista. Det är ju bara såååå gott.

Nu - sängen. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 17 december 2013 18:42

... W somnade på soffan. Hon i famnen på mig. Brukar ha svårt att sova så, men idag var det riktigt mysigt! 2 (!!!!) timmar senare vaknade vi. Och vet ni - den sömnen behövdes. För klappshoppingen känns riktigt fridfull.

Nu, efter middagsavbrott, ska jag fortsätta. Snart klar!

Av Annci Hultström - 17 december 2013 12:33

... jag egentligen ha lunchat med en vän. Hon skulle samtidigt fått med sig W's gamla (men fina) spjälsäng. Men nä... det bidde inte så. För hon behagade föda fram barnet, som var tänkt att sova i sängen, istället. Så nu har ytterligare en medborgare sett dagens ljus.

VÄLKOMMEN lilla vän! Och hjärtligt grattis till de stolta föräldrarna. Och såklart även till storasystrarna. Jag ser fram emot att träffa det lilla livet. Och att få ge henne den tänkta sovplatsen.

Nu är jag förresten hemma igen. Skolan ringde om att W var dålig. Halsont och hängig. Fröken försäkrade sig om att det inte var "Peter och vargen"-sjukan, men hon vidhöll att det var på riktigt. Personligen tror jag mer på att nåt har hänt... för när vi väl lämnat skolan, var hon genast mycket piggare och dök ner i godiskalendern direkt när vi kom in genom dörren. Ska ta ett snack med henne. Måste bara äta först.

Av Annci Hultström - 16 december 2013 23:12

... hem. Med påsar. Då förpassades jag in i vardagsrummet. Det måste betyda att jag varit snäll någon enstaka gång i år i alla fall. Nice!

Nu - Sängen. Natti natti!

Av Annci Hultström - 16 december 2013 21:08

... av en kär, föredetta, kollega. Hon hade vägarna förbi och tittade upp en stund. Såååå kul. Med sig hade hon dessa:


De coolaste tulpanerna ever. Och pepparkakor.

TACK söta fina du för både presenter och besök <3

När jag skulle hem idag var bussen 10 minuter sen, så jag ringde hem till W och meddelade det. 2 min senare ringer hon tillbaks och frågar om jag har nycklar med mig (som värsta morsan). Hon skulle nämligen på toa och ville låsa om sig. Hmmmm... fröken Stenkoll.

Men ännu mer koll hade hon igår. När vi kom till svägis för firande av W och hennes kusin gav jag påsen med paket till W och sa åt henne att ge paketen till honom. Själv skulle jag springa ner i soprummet med en säck skräp (H parkerade bilen). Vad jag inte tänkte på var att det låg ett oinslaget paket där i. Ett fodral till SF-presentkort som vi köpt på vägen och skulle slå in på plats. Det hade hon naturligtvis upptäckt och gömt undan. Fröken Stenkoll var det ja...

Alltså, hon är inte ens 8 år men har stundvis mer koll än en annan. Lillgammal? Brådmogen?

Nu har jag slagit in presenter till skolfröknarna. En av de jobbar sista dagen i morgon (drar till Thailand i 3 veckor sen), så W får leka lite tomte. De får hembakta saffransskorpor i skål. Det är tanken som räknas känner jag.


Nä, nu ska jag slå in ett par paket och sedan hänga en tvätt. Efter det blir det nog bingen. Tror jag. Sov nämligen som ett praktarsele i natt. Det var nån (läs: den snögubbeskrämda ungen) som trängdes.

Njut vidare av kvällen och sov sen gott. Det ska jag (förhoppningsvis) göra!

Av Annci Hultström - 16 december 2013 08:07

... det går fort nu. Om en vecka jobbar jag halvdag och är sedan ledig till 2/1-14. Däremellan ska julafton och nyårsafton firas. Herre min skapare - vart tog tiden vägen?! Så den här veckan blir fullspäckad. För att hinna allt.

Idag ska H julklappsshoppa. I morgon är det min tur. Onsdag fyller W år. Torsdag ska jag ut och äta med mina fina kollegor. Fredag ska granen kläs. Lördag (före-tuppen-tid) åker vi till Tomteland. Söndagskväll kommer vi hem. Måndag jobbar jag halvdag och gör efter det Jansson och efterrätten till julafton. Och vips är det julafton.

Har en massa julkänsla, men lite snö och kyla hade inte skadat. Nu är det bara fööööör trist.

Hur har ni det såhär veckan innan?

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards