Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Idag är det...

Av Annci Hultström - 4 december 2013 20:42

... en sömnig dag. Jag bråkade med min pepparkaksbräck till kl 00.30 igår. Skiten ville ju aldrig stelna så den skulle gå att bryta isär. Så det blev aaaaaningen för få timmars sömn. Får ta igen det idag. Helt enkelt.

I morse var jag till käftis. Var ju för nån månad sen, men fick en dom om 3 hål. Varav en så stor att rotfyllning nog skulle krävas och en som åxå var stor (åsså en mindre). Eftersom jag inte känt ett jota och tyckte tandläkaren var vääääldigt stressad bokade jag en ny tid för ett andra utlåtande. Hos Folktandvården. Och se, det var ju bra. För där hade jag bara ett hål. Och jag bad henne kolla noga.

Efteråt berättade jag att jag kommit för ett andra utlåtande och berätta vad den förra sagt. Då tog hon fram bilderna igen och började visa. Och jag tror henne.

Jag tackade för mig och gick till sköterskan för att boka en tid för lagning. Och då hade de en direkt, ett återbud. Så det vara bara att vända in igen och få det ur världen. Skönt!!!!

Nu har jag bakat en omgång Saffransbiscotti till. Eller rättare sagt två. W ville nämligen ge våra snälla grannar en lite julklapp och jag tänkte att det kunde vara lagom.

Nu ska jag skriva julkort, äta en kvällsmacka och sen lägga mig. Ska vara på jobbet redan kl 07.30 för ett möte och efter jobbet blir det teater (Gardell) med svägis.

Så hörrni - God natt och dröm sött!

 
 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 00:00

Hej på dig.

Skönt att det löste sig till de bättre, men det är skandal att det kan skilja så pass mycket på olika tandläkare.

Var du hos folktandvården den gånger då de "hittade" tre hål också eller var det hos någon privat?

Hoppas det gick bra att laga och inte blev allt för blodigt för plånboken?

Hoppas julen har varit bra.
/Pelle

Annci Hultström

27 december 2013 09:25

Hej där!

Första gången var privat. Stor mottagning kända för lägre priser.

Blev ok även för plånboken. Hade såklart varit värre om jag "köpt" det första ställets dom. Bra att lita på magkänslan ibland :-)

Tack, julen har varit toppen!

Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards