Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Annci Hultström - 7 oktober 2013 16:02

... fått feber igen då *suckar djupt*. Med andra ord blir det dorren i morgon... *suckar djupt - igen*.

Nu har jag gjort en massa ansökningar idag och en hoper annat bra. Med det tänker jag lägga mig en stund på soffan.

Av Annci Hultström - 7 oktober 2013 09:47

... fastefrulle ut idag:


1 dl vaniljyoghurt
20 g banan
1 (knapp) matsked linfrö
1 kopp thé, med ett stänk mjölk
1 glas citronvatten

KCAL = 100

Brukar ju dricka en halv Naturdiet Smoothie, men nu när jag är hemma har jag ju tid att tänka till.

Idag ska jag sätta mig och skicka ett gäng ansökningar. Men med tanke på den annalkande tredje och sista intervjun i morgon kan jag inte direkt säga att jag är motiverad... men för att få a-kassa måste det göras.

Mellan dom så kommer jag åxå att snyta mig... Herregud, det tar aldrig slut!! Är det inte någon skillnad mot slutet av veckan blir det nog ett besök till farbror doktorn. För det spänner i huvud/ansikte och det som lämnar snoken är sådär riktigt förkylningsäckligt... segt, i allsköns grön/gula nyanser som kanske behöver antibiotika för att ge sig av. Nu fick ni kanske mer info än ni ville... men nu är det försent.

Nä, nu ska jag sätta fart. Ha en trevlig måndag!

Av Annci Hultström - 6 oktober 2013 17:20

... gråtit den här helgen. Varför? Jo...

Gång nr 1: När jag pratade med företaget i fredags sa de att jag skulle varsko min referenser om att de kanske skulle ringa. Då fick jag följande från en av mina referenser:

Skärpt duktig tjej som hela tiden har fokus på kund och ett gott resultat.
En lagspelare med stort tekniskt kunnande.
En generös person med stort hjärta.....jag är redo när de ringer?
.

Det gjorde mig mycket, mycket glad. Och rörd.

Gång nr 2: När jag var hos läkaren i fredags klämde han ju rätt hårt på magen. Och det skulle han visst inte ha gjort. För jävlar vad ont jag fick på kvällen. Fast på andra sidan naveln. Fick en stor, svullen knöl där. På natten vaknade jag funderade starkt på att åka till akuten. Då kom det en tår... Efter nån vaken-timme somnade jag om i fosterställning och när jag vaknade kändes det som det gör efter att man haft kramp. Det kom f.ö tebax igår kväll, men i lindrigare form.

Gång nr 3: Tina dansade helt galet med tjejerna igår kväll och de såg så härliga ut. Då kände jag hur lyckligt lottad jag är!!! (Ok, kanske var det till viss del alkoholintaget som pratade).

Ja, det var det... Nu till rapport om helgen i övrigt.

Efter en lång frulle packade vi picknickkorgen och gick till skogs på svampjakt. Och svamp hittade vi, både gula kantareller och trattisar. Och vet ni vad? Allt fick följa med oss hem. Familjen Z tyckte sig ha så det räckte. Så... TACK finaste ni för det!!


Efter lite sen lunch bidde det badtunna i regnet. Supernice!


Det är verkligen en ynnest att få vara där uppe. Stället är ett paradis utan like. Sjukt underbart!! Balsam för själen. På riktigt!!

Middagen igår blev Toast med kantarellstuvning och därefter helgrillad fläskfilé med potatisgratäng. Sen var vi såååå mätta (och rätt lulliga åxå, om sanningen ska fram) vilken medförde att jag somnade när jag nattade W. Men återgick senare till sällskapet. En stund. Men när Tina knoppat in på soffan gick jag ut en stund och lade mig på rygg på bryggan. Det var helt stjärnklart. Magiskt. När jag sett ett stjärnfall önskade jag mig nåt och sen knöt jag mig. Och vips var det söndag.

Efter frukosten (ett ägg fick jag ner innan mega-dumpen slog till) tvingades jag lägga mig en stund igen och efter det kunde jag packa.

Nu har vi passerat Tierp, så vi är väl hemma om en timme. Då blir det middag och sen soffan. Det är vad min (förmodade) bihåleinflammation behöver.

Av Annci Hultström - 4 oktober 2013 20:33

... visst skriva vad företaget sa. Tänkte att det var en bagatell ;-).

Hursomhelst, så här var det... De bjöd in till en tredje och sista intervju på tisdag kl 14.30 Då skulle de berätta mer djupgående om tjänsten och visa lokalerna. Och såklart ville de ställa fler djupgående frågor. Så inget är klart, men känslan är god.

Från 150 pers till två... det är väl värt bubbel va?

Nu åkte vi in på grusvägen, så snart är vi framme. Härligt!! Njut nu, det ska jag!!!

Av Annci Hultström - 4 oktober 2013 14:39

... Leonid tittat på min mage. Han gav Marcus (opererande läkaren) MVG och gratulerade mig till ett fint resultat.


Det onda "hålet" kikade han på åxå. Och han visste sannerligen hur han skulle framkalla ontet... tryckte precis på rätt ställe och jag skrek. Han kom fram till att det antingen var en ärrbildning som skulle läka med tiden eller så kunde det vara ett bråck och då måste det lagas. Så ett ultraljud ska göras på tisdag kl. 11. Efter det vet jag mer.


Jag frågade åxå hur de byggde naveln och såhär gick det till... De sparade min navel, men tog bort allt fult. Sen gjorde de ett hål i den nya magen och trädde in naveln underifrån i det hålet och sydde fast. Hmmm... fascinerande. Jag kanske ska skola om mig...   


På vägen hem (och dit med såklart) passerade jag Frösunda, där jag var på intervju igår. Då fick jag en ingivelse att sätta på ljudet på telefon (som jag aldrig har på normalt) och jag tänkte samtidigt att jag måste köpa en flarra bubbel - för det kändes så starkt att något skulle hända idag. Och vet ni - min intution stämde. De ringde när jag hade handlat och var påväg från bilen med händerna fulla av matkassar. Det var sagt att de skulle höra av sig i nästa vecka... men så skedde det redan idag. Vill tro att det är ett gott tecken...


Nu ska jag packa i ordning allt, ta en dusch och invänta att resten kommer om knappt två timmar. Sen drar vi.


Trevlig fredag alla!

Av Annci Hultström - 4 oktober 2013 07:51

... och dagen för planerad avresa till Annsjön. Men hur är min status då? Kan jag åka? Jorå, det kan jag. Febern är borta, halsen gör lite mindre ont men snuvan biter sig kvar. Men mot den finns ju näsdroppar. Ska även köra nässkölj idag. Det brukar åxå hjälpa. Sen blir det lite till vila idag. Ska bara åka till St Göran på åb för magen och därefter handla lite. Övrig tid blir på soffan.

Så ni förresten artikeln i Aftonbladet om de här mördarbina?


Se här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17594775.ab

Kolla in bilderna... hålen dom gör. Fyyyyyy faaaaaan vad äckligt!!!!

Nä, nu ska jag masa på barnet som ska till skolan. Önskar en bra början på dagen!

Av Annci Hultström - 3 oktober 2013 16:08

... vad? Jag skulle tveklöst kunna tänka mig att jobba på det där stället!

När jag kom in slogs jag av en störtskön atmosfär och de som intervjuade mig var ett par mycket trevliga tjejer. Det gick och kändes bra, men jag vet inget mer förrän nästa vecka.

Skulle jag inte komma vidare är jag glad ändå. För de hade fått 150 ansökningar. Av de valdes 15 ut som telefonintervjuades på engelska och av dessa var det 8 som gick till live-intervju. Och jag var alltså en av dem. Kul!!


Med sjukan är det sådär... feberfri, men i övrigt rätt oförändrat. Så jag klev upp i ottan, tog en Ipren + en Alvedon, snöt mig hundra gånger, gjorde mig klar och tog tillslut hand om finnen som naturligtvis ploppat upp på näsan.

Skojade med H om det igår kväll... att min redan nariga babian-näsa förmodligen skulle prydas av en finne åxå... som grädde på moset. J***a Murphy... lägga sig i allt... hmmm...

Sen jag kom hem har jag legat platt i soffan, sovit, kollat på tv. Men jag har åxå gjort i ordning en fotoram jag köpte för en tid sedan. Thailandsminnen... mmmmm...


Nu ska den bara upp på väggen. I köket. Tror jag.

Nä, nu ska jag upp och söka ett jobb. Eller två.

Av Annci Hultström - 2 oktober 2013 23:03

... inslagen i papper av W. Se här:


Sötnosen vår!! Det är sånna gånger jag får lite ont i hjärtat för att jag skäller över småskit ibland.

Efter frukosten i morse och lite senare avvikning av gästerna placerade jag min slitna kropp i soffan och såg tre avsnitt av "Midwifes". Helt ok serie, men den gjorde inte mycket gott för hälsan. Halsen gör ondare nu och febern ligger på strax under +38.

Men trots det SKA jag på intervjun i morgon. Får ta och gå upp extra tidigt så Ipren och Alvedon hinner verka. Och nattsnoret förintas. Med lite smink hoppas jag se ut skapligt som vanligt.

Åker med H dit. Det ligger i närheten av hans jobb. Sen hämtar jag bilen och susar hem till soffan, för då ska jag vila mig i form till nästa "event" - en helg i "Drömmarnas trädgård" (=Annsjön). Avresa på fredag. Jag vill, jag vill...

Nä, nu väntar sängen. Men först en bild... På mig och en mycket, mycket kär vän:



God natt och sov gott!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards