Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Annci Hultström - 22 oktober 2013 08:41

... idag för att testa hur lång tid det skulle ta. Och tid tog det. Eller tar rättare sagt TAR. Åkte hemifrån 07.45 och har precis passerat Kista. Känns ju sådär med tanke på att jag börjar om 5 min. Pinsamt!! Jag som bara varit sen 2 ggr tidigare i arbetslivet blir det på dag 2. Bajs säger jag om det.

Folk tar vägrenen, men nä... behåller gärna mitt körkort. Och liv.

Där släppte det... och jag är framme. 1 timme. Inte bra. Blir buss framöver tror jag bestämt.

Av Annci Hultström - 21 oktober 2013 16:54

... dag kan gå så fort... svisch sa det bara. Men jag har ändå hunnit lära mig en hel del. Och än så länge har det svåraste varit att hitta bestick i ett låd-löst kök. Det visade sig att lådor fanns. I ett skåp. Klurigt värre.

Eller nä, jag ändrar mig... det svåraste var att skriva min namnteckning med musen. Ja, med musen. Datormusen.

Jag är ju tvåhänt (skriver, vispar och virkar med vänster... typ... resten gör jag med höger) och musen hanterar jag med höger hand, men skriver gör jag med vänster. Så att få till den namnteckningen var galet svårt. Men tillslut, efter många skratt, så satte jag den.

Sista lektionen blev att hitta garaget och de parkeringar jag kan nyttja. Sen blev hemgång. Nu sitter jag på bussen och är snart hemma. Då ska jag hämta prinsessan på fritids och gå hem och värma rester från gårdagen. Skönt att det är klart. Får nog se till att ha det så framöver. Blir lite stressigt annars om jag inte är hemma förrän 17.30 Men vet ni - hellre det än att tvingas väcka tupp-fan.

Av Annci Hultström - 21 oktober 2013 16:52

... dag kan gå så fort... svisch sa det bara. Men jag har ändå hunnit lära mig en hel del. Och än så länge har det svåraste varit att hitta bestick i ett låd-löst kök. Det visade sig att lådor fanns. I ett skåp. Klurigt värre.

Eller nä, jag ändrar mig... det svåraste var att skriva min namnteckning med musen. Ja, med musen. Datormusen.

Jag är ju tvåhänt (skriver, vispar och virkar med vänster... typ... resten gör jag med höger) och musen hanterar jag med höger hand, men skriver gör jag med vänster. Så att få till den namnteckningen var galet svårt. Men tillslut, efter många skratt, så satte jag den.

Sista lektionen blev att hitta garaget och de parkeringar jag kan nyttja. Sen blev hemgång. Nu sitter jag på bussen och är snart hemma. Då ska jag hämta prinsessan på fritids och gå hem och värma rester från gårdagen. Skönt att det är klart. Får nog se till att ha det så framöver. Blir lite stressigt annars om jag inte är hemma förrän 17.30 Men vet ni - hellre det än att tvingas väcka tupp-fan.

Av Annci Hultström - 21 oktober 2013 08:40

... att få ordning på mig:


Det var för väl... ;-)

Nu sitter jag på bussen. Resan tar hela 20 min. Lyxigt värre.

Förresten, vilken härligt solig och krispig morgon det var. Så får det gärna vara ett tag nu.

Av Annci Hultström - 21 oktober 2013 07:17

... kl är efter 7 och jag har precis stigit upp. På normal tid. Som vilken normal människa som helst. Känns väldigt bra. För de senaste 2 åren har jag varit uppe i 3 timmar vid det här laget. Som vilken onormal människa som helst.

Nu ska jag se om jag får någon ordning på det här...


...och sedan åka till jobbet. Mitt nya jobb. Som har normala arbetstider ;-)

Önskar er en bra dag. Det ska jag ha!

Av Annci Hultström - 20 oktober 2013 15:30

... klara i förrådet. 2 lagerhyllor inhandlades, och är nu monterade och fastskruvade, för ännu bättre ordning. Golvet är sopat. 8 lådor med saker är körda till Myrorna. 6 säckar med kläder/skor är körda till Stadsmissionen. 1 stort lass med sopor är kört till tippen. En massa foton är tagna för Blocket-annonser. Fasiken vad duktiga vi har varit.

Hemma har jag gjort lite nytta åxå. Nya blommor är planterade ute. Framsidan är av-lövad och rensopad. En hoper tvätt är tvättad och en annan hoper är vikt. Huset är dammsugat.

Så vet ni?! Nu tänker jag (och mitt pannknack's fyllda huvud) inte göra ett enda knop till idag. Ja, förutom middag då. Det blir kyckling- och svampfyllda canneloni här idag. Mmmmmm...

Av Annci Hultström - 19 oktober 2013 18:38

... arbetsdag (8 tim) i förrådet har jag tänt en faslig massa ljus, tagit ett MYCKET välförtjänt glas rött vin och placerat min trötta lekamen i soffan. Snart ska det ätas en röd curry från Tiger och efter ska vi se en film. En bra film. Om vi hittat någon.


I förrådet gick vi igenom var och en av alla (drygt) 40 bananlådor. 24 blev kvar till loppis och resten skänker vi till Stadsmissionen.

Lite ska iofs slängas åxå. Och läggas ut på Blocket. Bl.a ett Thule takräcke till rails, vitt barnbord + 2 stolar, dockvagn, Graco-vagn med stoooora lufthjul (rullar klockrent på stranden), lära-gå-vagn, flytväst 0-15 kg. Intresserad?! Hojta till så kan jag skicka bild och pris.

Nä, nu ska jag ägna mig åt vinet. Och maten. Och maken.

Önskar en finfin lördagkväll!!

Av Annci Hultström - 18 oktober 2013 23:47

... att hålla mig vaken på filmen. Trots dess längd på nästan 2,5 timme. Anledningen var helt enkelt att den var för bra att somna ifrån. "The butler" - se den. Det är en order.

Innan det åt vi en burgare på Tegelbruket (ett hak i Täby C). Helt ok, men gigantisk. Jag åt en fjärdedel...


Förresten, jag har varit på mitt gamla jobb idag och slöat bort 4 timmar. Ja, jobbet innan jag började som konsultchef alltså. Det var 4 mycket trevliga timmar. Var ju tvungen att krama alla hejdå, för nu blir det inte naturligt att åka dit något mer. Självklart kommer jag träffa några privat, men ni hajjar vad jag menar...

Nä, nu blir det bingen. Måste ju orka städa järnet i morgon.

Så hörrni - Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards