Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Och i vanlig...

Av Annci Hultström - 13 september 2013 08:31

... ordning vaknar jag tidigare än nödvändigt. Kunde ha sovit till kl 08.30, men vaknade redan strax efter kl 6. Efter 4,5 timmes sömn. Men i detta nu är jag inte det minsta trött. Hoppas jag känner samma sak kl 21 ikväll...

Åh, vilken dag jag (vi) hade igår. Det här stället är bara heeeelt fantastiskt.

När vi kom tilldelades vi en varsin morgonrock, en badddräkt och ett par tofflor (som man får ta hem!!). Vilket blev dagens outfit:


Eftersom min roomie kom lite senare, hann jag med en powernap. Så utvilad tog jag mig an vad stället hade att bjuda på.

Skulle haft en massage, men pga såret så bytte jag med en kollega och fick en ansiktsbehandling istället. Underbart skönt!!!! Efter det badade jag i en varm källa (doppade inte såret) och sedan bestod kvällen i idel prat, ätande och drickande.

Gott vin och underbar mat. Till förrätt åt jag rå vårrulle och en friterad sjögräsgrunk (tempura) med tonfisk i. Supergott. Varmrätten bestod av lamm med svamp och efterrätten var en blåbärspaj med citronsorbet. Mmmmmmm, så gott. Allt var verkligen super.

Och så blev jag ju avtackad. Ordentligt med fina ord och paket. Jag fick halsbandet, som hör ihop med örhängena jag fick i födelsedagspresent och en doftljus. Såååå fint!! Såååå tacksam!! Med det måste jag erkänna att vemodigheten kom krypandes.


Nu har jag och Marie varit ute och gått. Tyvärr blev luren kvar hemma, vilket jag svär över. För holy mother of God så fint det var med havet, solen och dimman.

Nu ska vi snart leta oss mot frukostbordet. Ska bli gott. Sen blir det en stunds lökande innan det är dags för ett par timmar på kontoret. Ett par sista, skälvande timmar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards