Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Annci Hultström - 16 augusti 2013 23:51

... jämfota av lycka, för den prinskorven som bjöds är gudomligt god. Testa någon gång vetja. Märket är Enebacken, finns på Lidl.

Jaha, då var första fastedagen över. Och det har gått busenkelt!! Däremot blev det 100 kcal för mycket pga en tankevurpa. Jag dricker ju alltid Ica's light-flädersaft och har aldrig brytt mig om den lilla mängd kcal den innehåller, 5 kcal/dl färdig dryck. Normalt är det inte mycket att orda om, men nu insåg jag att det blir ju faktiskt en del med tanke på att jag dricker minst 2 liter/dag så fr.o.m nu blir det vatten (med gurka, apelsin eller annat i).

Nä, nu ska jag lägga mig så det blir lördag någon gång och dagen för träff med haggorna <3.

Sov gott och dröm sött!!!

Av Annci Hultström - 16 augusti 2013 17:43

... vilken pysslig dag det blev. Här är resultaten:


Ska bara målas. Och förses med magneter. Sedan åker de upp på kylen :-).


Studsbollar, lunch, ansiktsmålning och bakning.

Det blev en Mor Fridas/Snoddas/Chokladrutor/Kärleksmums (kärt barn har många namn). Jag har inte smakat den (fastar ju), men av konstistensen att döma är det nog den saftigaste jag någonsin fått till. H & W ska få sig en bit till dessert. Då får jag veta om det stämmer. Och själv tänkte jag smaka i morgon.

Ansiktsmålningen måste jag ju ge mer utrymme. För oj, vad kul det var. Och wow så duktig W var. Se bara på bilden (original till vänster, våra resultat till höger):


Fina va?!

Efter lunch fick jag mig ett riktigt gott skratt. Se själva:


Hahaha... underbara unge!!

Apropå lunch... detta är vad jag druckit idag:


Jag får ju dricka/äta 500 kcal/dag, så jag tänker ta 2 sånna/fastedag och dela upp på 4 måltider. Det blir 400 kcal. De sista 100 kcal blir en frukt eller nån morot. Alt. ett glas mjölk. Eller kanske 30 gram ostbågar. Haha... nä, inte då. Det har f.ö gått löjligt lätt att fasta. Så det känns inte som detta kommer bli speciellt jobbigt nån enda gång.

Nä, nu ska jag göra mat till de andra. W fick välja och då blev det pasta med prinskorv. H lär ju hoppa jämfota av lycka... prinskorv. På en fredag. Han förväntar sig antagligen en köttbit. Med bejja. Typ. ;-)

Av Annci Hultström - 16 augusti 2013 11:01

... here we go!!

(Schysst rim va?! Kunde bara inte låta bli ;-))

Japp, idag börjar jag alltså med 5:2. Man börjar ju alltid på måndagar. Men varför? Det går ju börja en fredag åxå. För med det så blir det en "äta-och-dricka-onödiga-kalorier"-dag mindre. Sen blir nog nästa dag på söndag. Allt beroende på min status efter hagg-träffen på lördag förstås.

Efter det är tanken att köra tis + tors. Fast smartast är kanske att ta fredagar som en av dagarna. Det är det då det svullas mest på jobbet (som jag iofs inte har kvar så länge till). Får fundera, testa och utvärdera lite senare.

Nej, nu ska jag viga dagen åt pyssel med den lilla. Det ska ansiktsmålas, gjutas i gips, bakas... phu, hur ska vi hinna?! ;-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards