Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Annci Hultström - 11 augusti 2013 22:31

... jag missberäknade visst en aning:


Detta till W's stora glädje. Hon skrattade gott när locket lyfte och popcornen flög överallt.

Under tiden vi åt de fluffiga godingarna såg vi på "LasseMajas detektivbyrå". En riktigt bra barnfilm. Ute åskade det friskt. Hög mysfaktor alltså :-).

Nu, ett avsnitt av "Homeland" och sen väntar sängen.

Av Annci Hultström - 11 augusti 2013 17:01

... är det dags att ta tag i rutinerna igen. Jag och W har 1,5 veckas semester till, men H börjar jobba. Med det kommer även jag vakna i ottan. Förför mig är det omöjligt att somna om...

Men jag tänker låta W sova och vara själv en stund och nyttja morgonen till promenad/joggning.

För nu är det bara en dryg månad kvar till träningsresan och jag är då rakt inte i form... Så det blir ändring på maten åxå. Sötebrödsdagarna är över. Ingen alkohol på vardagar. Inget skräp. Inget mjukt bröd o.s.v You know the drill!

Sedan måste jag börja träna magen åxå. Får ju göra det nu när 4 månader gått. Så det blir lite planka och annat varje dag.

Och bara för att allvaret börjar i morgon, måste ju nåt gott ätas/drickas idag. Så jag har gjort min mycket goda, men ack så onyttiga, köttfärspaj:


Till det:


Mmmmmmmm...

Av Annci Hultström - 11 augusti 2013 14:00

... bäst. Och temperaturen är definitivt mer behaglig. Så Turkiet i juli/augusti kommer inte hända igen. Om ens någonsin.

Resan gick bra och vi anlände till vårt resident vid kl. 01.45 Snabbt med barnet i säng, hängde upp det blöta, tog Cocillana (tänkte inte låta rethostan hindra min sömn en natt till) och så i säng. Men kunde jag somna?? Nähä, inte alls. Återigen blev jag lätt speedad av hostmedicinen. Så jag kollade på klockan ett antal gånger fram till kl. 5. Då somnade jag och vaknade inte förrän kl. 10... vilket är ovanligt för att vara jag.

Efter lite lökande åkte jag och W och handlade. Det var rätt tomt i kylen. Väl hemma (vid kl 11.30) hade H vaknat, så då åt vi "frukost". Nu är allt uppackat, W är ute och leker och första maskinen är igång.

Funderar på att åka på bio sen. Som avslut på vår gemensamma semester. W vill se "Monsters university". Någon som sett den? Bra eller dålig?

Avslutar med ett par bilder från hemresan:

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards