Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 21:46

... annars får det vänta tills i morgon. Bitti. Då har väl kvoten för dagen laddats upp igen. Typ.

[Bild]

[Bild]

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 21:46

... annars får det vänta tills i morgon. Bitti. Då har väl kvoten för dagen laddats upp igen. Typ.

[Bild]

[Bild]

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 21:37

... verkligen här. Försöker med bilderna igen.

[Bild]

[Bild]

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 21:28

... om jag kunde tänka mig att åka hit igen, den här årstiden. Svaret blev nej. Det är helt enkelt för varmt. Skuggan bjussar på 36-39 grader varje dag och i solen maxade vi termometern idag. +51 visade den då. Frågan är hur långt den gått om termometern gått högre...?!

[Bild]


Vi hoppades på regn idag, för detta drog över himlen:

[Bild]


Ett enormt moln. Men nä... inte en droppe blev det.

De övriga bilderna visar dagens lunchdryck, en underbar bok (ska ni läsa en bok i år, läs den!!!) och W's skarv mellan rygg och rumpa. Hon har fått lite färg kan man säga ;-).

Vid middagen hade de pyntat järnet. Finfint! Skulle jag gärna lära mig:

[Bild]


Nej, nu väntar bingen. Ska upp i ottan i morgon och åka på båttur. Piratbåttur. Utan ryssar. Återkommer om hur det gick med det.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 10:05

... har jag idag gjort en upptäckt. Ser ni det åxå?


Fast vi närmare eftertanke är det inte ända sedan bröllopet. Ringen graverades om när jag minskade den efter viktnedgången. Så då är det kanske mer legalt?!

Blir till att ta en tur till guldsmeden när vi kommer hem.

Nu - stranden!!

Av Annci Hultström - 7 augusti 2013 07:07

... tänk att du redan blir 18 år. Helt otroligt vad tiden går fort. Jag önskar dig en fantastisk födelsedag. Fira dig får vi göra vid ett annat tillfälle. Stora (och svettiga) GRATTISKRAMAR från moster och c/o.


Gårdagen skiljde sig lite mot övriga dagar. Otroligt nog. Efter att ha varit vid poolen hela dagen, tog vi en sval stund på rummet, för att sedan ta bussen in till stan.

Där gick vi till hamnen och njöt en stund. Grymt vackert:


Vi såg alla piratskepp uppradade. Det är ett av dom vi ska åka med i morgon:


Sen gick vi runt lite bland affärsgatorna (och störde oss på otillåtet dryga säljare) och avslutade en god turkisk måltid.


Lite shoppat blev det, men på ett varuhus faktiskt. 4 par trosor och en ögonfransböjare till mig. Och ett nagellack till Wilma. Allt för hela 80kr.

Efter det åkte vi hem och spelade lite kort i baren. W hittade en kompis åxå. Eller egentligen 3, men 2 gick ur bild:


Förresten, tog några fina bilder på W i poolen idag. Se här:


Och jag har ju tjatat om hur varmt det är. Igår var det nog rekord. Eller så upplevde vi det varmare vid poolen, inne bland husen, där inte vinden nådde ner. Men hursomhelst har jag aldrig sett någon svettas som H gjorde då. Han såg konstant ut dom han just klivit ur duschen. Så fort han torkat av sig började det lacka igen. Fascinerande.

Tanken var att jag skulle ut på pw idag, men nä... vaknade och mådde inte helt hundra. A/C är inte bara bra. Ändå har vi haft den på 25-26 grader, precis som i Thailand. Men iofs är temperaturskillnaden större här, så det är kanske det?! Och sen gör det ont i operationsmagen. Av misstag gled jag ner från luftmadrassen igår och fastnade med huden på nåt sätt. Det gjorde att skinnet spändes ut. Så hela eftermiddagen och kvällen var det svullet och ömt. Likaså nu. Därför tar jag helt enkelt vilodag idag.

När de andra vaknat till liv blir det frulle och sen stranden för hela slanten. Ska försöka orka gräva i sanden en stund. W vill det och hon tycks inte känna hettan alls hon.

Ha en fin dag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards