Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2013

Av Annci Hultström - 16 juni 2013 19:10

... day! Efter en snabb frulle drog vi till Sickla/Nacka. Där hade vi sett att det skulle finnas en sån bil som vi bestämt oss för.

Vi var där strax efter kl 10. När de öppnade. Enligt deras hemsida. Men oj, vad stängt det var. På dörren stod det kl 11. Vad gör man i Sickla köpkvarter en söndag kl 10.20?? Inte ett piss, för allt var stängt. Jättestängt. Så vi bara satt. Rätt upp å ner. Nåja, kl blev 11 och vi åkte dit och fick oss en provkörning. En grymt pigg och behaglig bil, men den hade lite skador och gav oss inte rätt magkänsla. Så vi drog vidare till Segeltorp, där vi sett en till.

Väl där fick vi veta att den var iväg för att få taket omlackat. Hmm... Vi kollade på ett par helt nya, men nä... de var över vad vi tänkt oss. Men så sa han att han var osäker på om bilen hämtats och kollade. Den var kvar. Vi provkörde och blev förälskade. Magkänslan var helt rätt. Han gav oss ett bud på vår och med det skrev vi på.

Men innan det lyckades jag få honom att gå med på omlackning av huven åxå. Den hade 10 st riktigt fula stenskott. Och så fick jag ner priset en slant med. Så det känns bra. Även om vi går back på skrothögen...

Så ja, nu har vi blivit med Audi igen och det känns såååå skönt!!!! Slut på gnäll, gnöl och tjat.

Det är en silvermetallic Audi A3 sportsback (lite längre) 2,0 TDI med sportstolar (viktigt enligt vissa i familjen) som gått 4500 mil, -10 årsmodell. Den har dragkrok (YEAH!!!!)(viktigt för andra i familjen) och ett extrapaket som gav oss lite krokar, förvaringsnät m.m Jag lovar er en bild när vi fått den levererad, innan månadsskiftet.

Jag firar det här med ett glas rosé i solen. Ensam. H skjutsar nämligen W till farmor & farfar igen, för ett par nätter. I morgon åker nämligen jag kl 5.20 och H kl 6.30, innan fritids öppnat. Jag har jour och han ska till Utö med jobbet. Jag har sommarfest på jobbet i morgon kväll och han sover kvar på Utö. Ingen finns alltså hemma för att ta hand om den lilla människan varken på morgonen eller kvällen. Så det finge bli såhär.

Nä, nu ska njuta av tystnad och sol. För det är väl snart dags för sängen, med tanke på den senaste veckans sovtrend.

Ha det gott alla och sov gott när det väl är dags!!!

Av Annci Hultström - 16 juni 2013 07:39

... 4 vakna timmar igår natt. Vet att jag kollade klockan vid 4-tiden, men efter det slocknade jag. Sen vaknade jag igen vid 8-tiden. Helt outsövd. Men det vara bara att gilla läget, för dagen var fullspäckad.

Först städade jag (H åkte och handlade) hela huset, sen åt bi lunch och drog sedan iväg in till stan. Takvandring stod på schemat. Det var den andra i raden an 40-årspresenter.

Det gick smidigt och köfritt in till stan och parkering fanns precis där vi ville parkera. När vi kom fram mötte vi upp W och farmor som kommit för att titta på (medan vi gick tittade de på båttävlingar på Riddarfjärden). Exakt på tid blev vi hämtade.

Huset vi skulle gå på var Kammarrätten. Så upp till vinden, på med hjälmar och säkerhetsselar. Efter en rejäl omgång säkerhetstänk gick vi ut på taket.

På några ställen fanns det ett räcke som trygghet, men långt ifrån på alla. Då gick man 50 cm från kanten, på en 30 cm bred spång. Som skydd hade satt vi fast i en vajer, men vad fan hjälpte det... jag (och en kille) fick rejäl svindel på ett ställe, så en i personalen fick vända tillbaka och gå bakom. Hållandes i min sele (som om det hade hjälpt om jag föll...). Då gick det ok.

Sista etappen var att gå helt uppe på taknocken, inga räcken utan bara en smal gång. Där gick det, konstigt nog, bättre. För kanten var så mycket längre ner... Men trots det gällde snigelfart och djup koncentration. H försökte berätta en sak ett par gånger, men han gav upp och tog det när vi var på marken igen...

Även om det var lite läskigt emellanåt var det en grym upplevelse som jag rekommenderar till alla!!!

När vi kom hem igen fick vi besök. Familjen Z glänste upp vår lördag med sin närvaro. Det var lika trevligt som alltid. Och vi fick planera lite för midsommar oxå. Den ska vi fira på Annsjön i år. Med dom. Ska bli sjukt trevligt!!!

När kl var 22 var jag klar för bingen, men tvingade mig uppe en timme till i hopp om en bättre natt.

Och en bättre natt fick jag. Nästa 8 sköna timmar. Mmmmm...

Idag ska vi titta på bil och sedan lämna W på kalas. När hon är där drar vi och kollar på soffa. Så det blir fullt upp idag med :-).

Vad kommer ni roa er med?

Ps Nu verkar man kunna lägga bilder mitt i texten på appen. Det är bra!! Hoppas det funkar lite bättre än funktionen med fet, kursiv och understruken text

Av Annci Hultström - 15 juni 2013 02:34

... kassa natten ett faktum. Jag somnade kl 22. Som en klubbad säl, för att sen vakna vid midnatt. Så nu ligger jag här med 1000000 tankar och en grym huvudvärk. Tog nyss en tablett. Kanske hjälper den mig in i drömmarnas land igen...

Av Annci Hultström - 14 juni 2013 20:28

... från klarhet till klarhet. Och det är skönt. Med det hoppas jag på att sova bättre i natt. Kryptiskt? Jag vet, men så får det bli. Ett tag.

När jag kom hen blev det thaimat och vin i solen. Sen kom ösregn och hagel vilket tvingade in mig/oss. Så nu sitter vi i soffan och ser på film, äter ostbågar och dricker vin. W är hos farmor & farfar, så det är tyst. Väldigt tyst. Det passar min överträtts hjärna bra.

Sov gott. Det ska jag.

Av Annci Hultström - 14 juni 2013 08:03

... har lagt till en funktion i appen, att kunna understruken textkursiv textfet text köra fet, understruken och kursiv text. Försökte göra det med ordet finfin. Fick ju sådär... De har nog lite att jobba på där ?;-)

Av Annci Hultström - 14 juni 2013 08:00

... en kass natt förbi. Den 5:e den här veckan *suckar djup*. Fattar inte vad det är som händer. Brukar sova dåligt en natt eller två i rad på sin höjd (när jag har jour)... men aldrig en hel vecka.

Uselt mår jag åxå. Ont i halsen (igen) och pannknack. Seg är jag åxå. Så vi får se hur långvarig jag blir idag.

Nu är jag snart framme vid jobbet, så jag rundar av.

Ha en finfin fredag (trots vädret)!!kursiv textfet text

Av Annci Hultström - 13 juni 2013 21:21

... utskitet plommon. Inte mycket att ha alltså. Sov som en ruuuumpa i natt och har sedan hållit igång hela dagen. Det sätter sina spår

Först var det skolavslutning. Ute. I ruggväder. Sen lunch på O'Learys (fick in den största Caesarsalladen i världshistorien), shopping, bowling (vann en omgång, men det får jag sota för nu), bio (inklusive en powernap), shopping och medhavd middag i Täby. Där lämnade vi f.ö den lilla människan. Tänkte hon skulle få känna på det där med sommarlov åtminstone en dag.

Så det blir nog i princip bingen direkt, för morgondagen blir lång den med. Först jobb och sedan middag hos chefen. Känner redan hur trött jag kommer vara framåt 21-tiden i morgon... Zzzzzz...

Önskar en god natt. Både åt mig själv och er!!

Av Annci Hultström - 12 juni 2013 21:03

... att jag är lite lätt svullen idag. Eller vad tror ni??

Bilden högst upp är tagen helt framifrån. Det ser ut som om jag hänger på ena benet och att jag därför blir sne. Men nä, det är svullnad. Oregelbunden sådan. Inte konstigt att jag haft ont HEEEELA dan.

Blev f.ö ingen klänning. Hon hittade ingen hon gillade, så det blev en ur garderoben. Däremot blev det en längre halskedja till mitt nya hänge. Blev riktigt bra och jag är såååå nöjd.

Nu sitter jag och ser på gårdagens final av Biggest loser. Missade det, så TV4 play får stå till tjänst. Har ni följt det? Spännande!!

Nej, nu ska jag se upplösningen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards