Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Annci Hultström - 30 juni 2013 22:17

... en underbar dag till ända.

Vaknade (av klockan vid 9-tiden... fånga dagen ni vet). Åt frulle ut. Det bidde yoghurt och bär. De vi inte orkade äta igår. Efter gjorde vi oss klara för att åka till Vaxholm.

När vi parkerat bilen passerade vi en till salu-skylt. Kolla in här: http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=458QKGD890BF6K24&Typ=CMFritidshus Allt till det facila priset av 7000000kr. Som hittat. För 45 kvm. Fast ärligt, hade jag sju millar över skulle jag inte tveka. För oj, vilket läge.

Det låg mindre än ett stenkast från fiket, som var vårt mål. Där träffade vi på Marre, åt lunch (pannkakor åt E, kantarellpaj åt oss andra) och därefter fika.


Och vilken fika sen. Rulltårtbakelser stora som toarullar, Herrgårdstårta stor som ett Bregott-paket och chokladbollar som tennisbollar. Typ. Stort i alla fall. För stort. Hade ont i magen, på riktigt, när vi gick därifrån. Och då åt jag bara 1/3 av Kantarellpajen, 3 små skedar av herrgårdstårtan och en smakbit av de andra två sakerna.

Efter skulle vi till Berga, men skulle bli tidiga. Så vi åkte över Bogesund. Där stannade vi och jag plockade fina blommor åt fru Z. Och ett strå med smultron åt W.

Väl framme åt vi massor. Igen. Grillat med vitlöksfräst färskpotatis och typ 1000 såser. Till efterrätt blev det fruktsallad. Som det blev kvar av och som familjen antagligen får äta de närmaste 3 dagarna. Dygnet runt. Joråsörrusåatt...



Men nu, efter ett par avsnitt av "Modern family" (som vi snöat in på... underbar serie) är det dags för bingen.

Så hörrni - Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 30 juni 2013 09:28

... på sms under natten (ja, tydligen finns det folk som orkar hålla sig vaken längre än till kl 23 en lördagkväll). Det var en fin vän som skickade tänkvärdheten...

Den som vågar mister fotfästet för ett slag.
Den som inget vågar mister sig själv.kursiv text

(Nu provade jag att göra den texten kursiv... får väl se hur det gick...)

Sant, eller hur?!

Nu ska vi äta frulle och sedan styra oss till Vaxholm. Där ska vi fika på "Marres" fik (ja, stället hon jobbar på) och sedan åker vi vidare till Berga och fam Z för middag. Så ja, det BLIR en bra dag även idag.

Njut ni med!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards