Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Annci Hultström - 2 juni 2013 16:57

... i det här läget - Wilma ringer en kompis (vi kallar henne A) och frågar om de ska leka. Så fort hon kommer dit går de ut och leker. En stund senare går de förbi huset där ytterligare en kompis (vi kallar henne B) bor. A ringer på och B kommer ut. Detta gör Wilma ledsen, för hon ville leka själv med A. Så hon kommer hem, otröstlig.

Det är inte första gången detta händer, så jag förstår att hon kanske känner att hon inte "duger". Vi försöker peppa och säga att ju fler, desto roligare. Men nä, det hjälper inte.

Ett annat dilemma som hänt ett par gånger... W hade en kompis (vi kan kalla henne C) som sov över. Morgonen efter fick jag ett sms från en annan kompis mamma. Hon undrade om W ville följa med de till badhuset. Men eftersom W hade besök hemma redan tackade jag nej. Såklart. Allt annat känns oartigt i min värld.

20 min senare ringer C's mamma för att fråga om C vill följa med en annan kompis på nåt hästjippo. Det ville hon såklart och W blev dumpad. Detta är heller inte första gången.

Och ett sista dilemma... W får låna grannarnas studsmatta så mycket hon vill, men vi har satt gränsen vid att hon bara får vara där med en kompis. Det är ju trots allt inte vår och jag vill inte att grannarna (som är så snälla) blir störda av en hel hoper ungar. En dag lekte hon med en flicka (vi kan kalla henne D). De var ute och cyklade. En stund senare hade de hämtat 3 barn till och de propsade på att hoppa. Men jag sa nej. Då cyklade de alla iväg igen. 5 min senare kom W hem. De hade dumpat henne för att de inte fick hoppa. Detta har hänt 2 ggr och vi har sagt åt henne nu att inte leka med de barnen mer.

I min (vår) värld gör man inte sånna saker. Är det fel tänkt? Hur ska det tacklas? Är detta ok? Självklart ska man kunna leka flera, men ibland vill man kanske bara vara med en... lätt att någon blir femte hjulet liksom. Åååååhhh... vad svårt det är med uppfostran, rätt och fel. Hjäääälp!!!

Dagen har varit slapp... Det blev inga butiker, vädret var för bra. Så vi har gjort lite småsaker. Gunnesgård, lunch i solen, skruvat ner och slängt den trasiga hammocken, skurat utemöbler och terass fritt från pollen (så länge det varar). Nu ligger jag i solstolen medan de andra är och handlar lite. Bl.a marsansås. Japp, jag ska fuska lite idag... Bakade nämligen en rabarberpaj som måste ätas. Blev så sjukt sugen. Tyvärr. Eller nåt sånt.

Det är verkligen varmt idag. Varma vindar tillåmed. Ljuvligt!!!! Så middagen blir tveklöst intagen på altanen.

Nä, nu ska jag löka lite och njuta av tystnaden.

Av Annci Hultström - 2 juni 2013 10:09

... svullen som en julgris är inte ok. Att vara det på kvällen får väl anses som "normalt", men detta... nääää... Vägde mig och vågen visade 1,5 kg mer nu än igår morse. Är det hög luftfuktighet idag månne?

Alla barn sov gott och nu är de ute och leker. Vi ska ta en sväng upp till Gunnes nu innan de blir hämtade. Sen ska vi nog åka och kolla på soffa. Om det inte blir för fint väder...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards