Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Annci Hultström - 1 juni 2013 20:43

... vad trött jag är. Skulle somna på stört om jag lade mig nu. Men jag kan ju inte lägga mig före en 4,5 åring... så jag har satt tändstickor i ögonen som ett försök att vara vaken en stund till. Men det vete 17 om det går.

Nä, nu ska den minsta nattas... och jag väckas. Typ.

Av Annci Hultström - 1 juni 2013 17:33

... Läkerol. Men den var, som ni ser, inte som en vanlig ask.

Nu har barnen som ska vaktas kommit och ser på film i väntan på middag. Vi trotsar vädret och grillar ändå. Det blir kycklingspett med potatisklyftor, champinjoner och sparris. Mmmmm... Och ett glas rött. Faktiskt. Det finns nämligen utrymme för det idag.

Ha en fin kväll, vad ni än gör!

Av Annci Hultström - 1 juni 2013 13:47

... silversmed åxå. Det var grymt kul och jag rekommenderar det till alla som har 3 timmar och 1000kr över. Kan tveklöst tänka mig att göra det igen.

På bilden, uppifrån och ner, ses hela förloppet.

Först ritade jag en mall, som klipptes ut och limmades fast på en silverplatta. Sen sågade jag ur den och började fila. Och fila. Och fila. Sen var det dags att stansa in bokstäverna.

Och ja, vad ser ni... "Surreal but nice". Ett citat från min favvisfilm ("Notting Hill"), men åxå ett uttryck jag använt efter min GBP för att förklara hur det känns...

På baksidan satte jag datumet för GBP respektive bukplastiken. Och en äkthetsstämpel såklart.

Efter det brände jag den (för att härda den och driva ut oäkta metaller) och den lades i syra för att få bort det brända. Sedan satte jag igång med att putsa. Och putsa. Och putsa. 7 olika putsdukar. 2 min på varje sida med varje. Tror jag kommer ha träningsvärk i händerna i morgon.

När det var klart, var det klart. Men tyvärr hade jag några smårepor kvar som hon sa skulle försvinna i en polermaskin. Men den kör hon inte förrän natten mellan mån-tis. Så tis lunch kan jag hämta den. Jag lyckades snylta med mina andra plattor åxå. Vill ju ha de lika fina ;-).

Jag blev sjukt nöjd, en present jag alltid kommer bära med mig.

Tack finaste svägerska m. familj!! You made my day ?

Av Annci Hultström - 1 juni 2013 08:39

... och redan värmer solen rejält. Mmmmm... vad jag älskar det här vädret. Må det fortsätta i många månader framöver.

Ja, jag är alltså på vift. Jag ska på silversmide. Fick det av min svägerska m. familj när jag fyllde 40. Blir spännande.

Väl hemma igen blir det barnvaktande. Mitt fadderbarn Miranda med bror ska husera hos oss i natt. Så vi får tre barn för ett tag. Det blir spännande. Vi har iofs fått prova på 2 sedan igår. W hade en kompis över på middag och övernattning. Det gick ju bra, även om jag fick be dom tysta sig emellanåt när jag såg på Let's dance.

Ja, Let's dance var det ja. Jag har hela tiden hoppats på Oscar. Men se igår ändrade jag mig. Tyckte helt enkelt att Markoolio var bättre och en mycket värdig vinnare. Så grattis till honom!!!

Nu är jag på bussen. Sen väntar pendel och T-bana. Låååång färd. Ända till Karlaplan.

Önskar er en toppendag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards