Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Annci Hultström - 28 april 2013 17:01

... varit tvungen att börja jobba i morgon, då hade jag varit i upplösningstillstånd av stress nu. Jag fungerar verkligen inte fullt ut alls.

När H kom hem igen slog vi oss ner i soffan, med lunchen, och började vi kolla på "Modern family". När vi var klara kom H på att han skulle stoppa i en tvättmaskin. När han kom ner igen sov jag så gott så...

Blir verkligen helt slut av att göra ingenting. Eller ok, av att göra nåt litet. Och jag tar inga tabletter längre (möjligen Alvedon ibland), så jag kan inte skylla på dom. Och friskluft får jag, så det är inte det.

Ja, jag har två veckor till på mig. Då ska det nog ha ordnat upp sig.

Nu är lasagnen klar. Det blev en snabbvariant, med penne istället, mer som en gratäng. Men det blir nog gott det med.

W kom f.ö hem, mycket nöjd, efter 6 timmar på vift. Då ville hon genast iväg till nästa kompis. Men då sa vi faktiskt nej. Hon vill ju leka varje dag efter skolan åxå, så rummet blir aldrig städat. Och sen har hon läsläxa att göra åxå... så skäl till nekande finns sannerligen. Men ändå känner man sig som tråkpäron när man säger nej.

Av Annci Hultström - 28 april 2013 11:53

... blev detta, plantering.

H ställde upp urnor och jord på ett bord. Sen var det bara att plantera. Det blev jordgubbar i en urna och idel begonia i de andra tre. Det var vad inspiration och kraft räckte till just nu. Men iofs, det lilla halvtråkiga arrangemanget blev ju bättre än vissna ljung...

Nu är han iväg och kastar lite saker på tippen, byter ett par köp och handlar mjölk och rivost. Jag måste nämligen göra lasagne. Tvångslasagne. Jag, mitt dumma nöt, råkade tydligen stänga av lilla frysen igår, så där hade nästan allt tinat till idag. Bl.a färdig köttfärssås, som nu ska bli till lasagne istället. Hmmmmm... Bajs säger jag om det. Så klumpigt. Fattar inte hur jag lyckades heller...

Den lilla i familjen är iväg på skogsäventyr med en vän och hennes familj. Jag sålde in henne, mot att dom fick med sig några sorters hembakt till fika. Det gick hem ;-).

Så nu sitter jag här, solokvist allena, i solen. Det är skönt. I alla fall nästan hela tiden, för så fort solen går i moln blir det kallt. Då är det inte skönt. Det gjorde den nu, så jag går nog in.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards