Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Annci Hultström - 20 april 2013 15:52

... hade suttit fint här i solen. Men jag gick på de starkare grejorna istället, ett stycke morfintablett. Behövde det kände jag, för dagens utflykt tog på krafterna. Eller förberedelserna inför den åxå iofs. Detta har hänt...

Vaknade vid 9-tiden och skuttade (kanske inte riktigt skuttade...) in i duschen. Jippi!!! Första duschen sen i torsdagsmorse. Jag skrubbade noga de delar jag nådde utan att det gjorde ont och stod länge under varmvattnet. Sen torkade jag mig... både med handduk och hårfön. Såret var tvungen att vara helt torrt innan jag fick ta på gördeln. Fick en titt på naveln åxå. Så fin!

Åt frukost och chansade därefter på att jag var helt torr, så på med gördeln. Min egen. Trodde jag ja... Fattades säkert 1 dm. Jag är alltså svullen. Inte bara visuellt svullen. Får iofs inte på mina vanliga byxor heller. Så det var bara att acceptera landstingets gördel och ett par gamla fluffiga jeans en vända till.

Sen plattade jag håret och vips var det dags att åka. Till stan. Var nämligen bjuden på möhippa idag, men av förklarliga skäl kunde jag ju inte delta fullt ut. Fast under lunchen, på Thelins, ville jag ändå vara med. Och det var lyckat. Finaste Mikaela blev mycket glad att se mig :-).

Kl 13.40 skulle de gå vidare och jag blev hämtad av H. Vi åkte till Centrum där jag bytte mina gördlar (får köpa en uppsättning mindre när svullnaden gått ner) och H köpte lördagsgodis.

Väl hemma tog jag en tablett, drog på min egen gördel (underbart skön) och slog mig ner i solen för att kolla in när H städar framsidan. Jag har kortärmat och är barbent - ÄÄÄÄÄNTLIGEN!!! Här tänker jag sitta tills solen försvinner bakom huset. Då blir det soffan.

W ska sova hos en kompis i natt. För första gången. Hon är lite pirrig, men vill gärna. Hoppas bara att H slipper hämta henne mitt i natten...

Nä, nu ska jag njuta vidare. Ha en fin lördag alla!

Av Annci Hultström - 20 april 2013 10:46

... eller snarare före och under tiden. För jag inser att jag är rejält svullen. Mycket mer än dagen efter op. Men det är normalt, alltså inget konstigt. Hoppas det stämmer, för den där märkliga bullen på min vänstra sida slipper jag gärna.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards