Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Annci Hultström - 19 april 2013 21:49

... vilket annorlunda fredagsmys det blev. För det blev mest fredag. Myset uteblev en aning. Varför?! Jo, W hade en kompis här och oj oj vad två 7,5-åringar kan låta. Hörde inget av vad som sas på tv:n. Nu har kompisen gått hem, så nu börjar myset. Men det slutar väl med att jag somnar istället...

Så - God natt och sov gott!!

ps Det är såklart kul när hon har kompisar hemma, men dagen var nog illa vald... har inte riktigt samma toleransnivå just nu känner jag

Av Annci Hultström - 19 april 2013 20:07

... som man tänkt sig. I det här fallet betyder det ingen klädsortering. Råkade somna en vända till. Men istället målade jag tösens naglar när hon kom från skolan och sedan lagade jag en god middag. Hasselbackspotatis, pepparbiff och kantarellsås. Till detta tog jag faktiskt ett liiiitet glas rött. För jag har nämligen inte tagit några tabletter alls idag. Men om jag ska vara helt ärlig så har jag redigt ont nu. Så Alvedon hade jag nog behövt. Minst. Därför blir det inget vin i morgon, utan en smärtfri kväll istället.

Vi tog av gördeln en stund åxå. Läkaren ville att vi skulle hålla lite koll... Och oj, vad skönt det är. För den kliar och klämmer. Men det är dumt att klaga med tanke på att den ska vara en del av mig i tre månader. Tänkte stå upp och ta ett kort, men vågade inte resa mig utan gördel. Men i morgon när jag duschat, då ska jag förevigas. Och då ska åxå ni få se. Spännande va?!

Nej, nu - Let's dance!

Av Annci Hultström - 19 april 2013 11:16

... ringde nyss och jag fick ställa mina frågor. Och tänk, han hade svar på allt.

Köra bil får jag göra när jag inte äter röda-triangel-tabletterna längre. De får jag äta en vecka till, om jag behöver.

Sova på magen är ok. Om jag har en kudde unde magen... eh... tror jag håller mig till rygg och sida ett tag till.

Jag får INTE "krysta". Hellre klyxa... Det kan skadas på insidan och det är kanske vad som hände häromdagen, som gett mig mer ont ons + tors. Ska hålla koll på så att jag inte får feber eller rodnad någonstans.

Sprutorna får man så fort man räknas som orörlig veckan efter en op.

Bada måste jag vänta med i 1 vecka till, helst 3.

Mitt ärr är 53 cm långt (+ naveln) och är sytt med mellan 100-150 stygn. Och i tre lager. Det är en uppskattning, då de inte räknade. Men normalt sätter man 2-3 stygn per cm.

Kuddar under benen ska jag ha så länge det stramar när jag sträcker ut mig. Samma sak med att gå framåtlutad.

Träna på gym kan jag göra igen (lite lätt) efter en månad.

Korsetten ska jag ha, dygnet runt, i minst 6 veckor. Men ännu hellre 3 månader. Och den jag fick vid op är bra att ta på när jag ska träna då den ger extra stadga.

Operationen tog 1.40 Det betyder att jag sov i ca 1 timme innan jag vaknade på uppvaket.

Ja, det var det. Tackar ödmjukast!!

Har sovit ok i natt, men vaknade tidigt. Det resulterade i att jag somnade på soffan när W gått till skolan.

Har lite mindre ont idag, så jag ska se vad som händer om jag hoppar morfinet jag skulle tagit kl 10.

Nu är det snart lunchdags. Tänkte ta mig lite tomatsoppa med pasta i och en macka med skinka. Mmmmm...

Sen ska jag sortera in lite kläder i våra skåp och lådor. Ska slänga in en maskin åxå, men det får bli senare så H kan bära ner (alt. hänga den) när han kommer hem. Han tycker jag gör för mycket... Men nåt måste jag ju göra. Så länge det inte betyder bära tungt förstås.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards