Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Rapport...

Av Annci Hultström - 12 april 2013 00:36

... från sjukhussängen ska jag nu bjussa på. Tar det i kronologisk ordning.

Efter en helt ok natts sömn vaknade jag innan klockan (såklart), tog min andra pest-tvagning, plattade håret (lite snygg ville jag ändå vara), gjorde Wilma klar för skolan och gick för att lämna henne. När jag (vi... H var med) gick därifrån grät jag. Jobbigt. Väl hemma igen packade jag det sista och skrev varsina brev till mina kära. Sen åkte vi.

Kl 10.15 anlände vi till St Göran. Jag skrevs in, bytte kläder och fick lite tabletter (Alvedon och anti-kräk). Efter en stunds väntan fick jag komma in och få en kanyl i armen och fler tabletter (blodstoppande, morfin och mer anti-kräk). Sen väntade jag igen en stund, tills läkaren ropade in mig. Han frågade en massa och ritade sen på mage (och mus). Åsså lite mer väntan, för att sedan träffa narkosläkaren. Efter det var det dags.

Inne i op-salen fick jag lägga mig på britsen, få syrgas och sedan sovmedicinen i armen. Det sista hon frågade var vilken färg min nya bikini ska ha. Röd med vita prickar blev mitt svar.

Sen slog jag upp ögonen en gång till. Trodde jag. Då hade det gått 3 timmar och allt var klart. 20 min senare ringde H och jag pratade med honom en stund. Men nu i efterhand inser jag att jag inte minns ett jota av vad vi pratade om.

Jag smådåsade lite för att sedan bli körd till rummet. Där skulle jag gå på toa. Och FAAAAN vad svårt det var. Sjukt vingliga ben. Yrsel. Och illamående, som gjorde att jag kräktes. Till sängen. Vila. Blev hungrig. Fick en macka. Tog en tugga. Väntade. Kräktes igen. Vilade. Gick upp en sväng. Åt en macka. Höll på att tuppa av. Min rumskompis hämtade hjälp. 2 sköterskor rushade mig till sängen. Upp med benen, ner med huvudet. Kändes bättre, men kräktes. Fick mer anti-kräk-medicin. Somnade och sov en dryg timme. Då kändes allt plötsligt helt ok. Har efter det ätit 3 mackor under 4 timmar, suttit i dagrummet med rumskompisen (lika op) och en annan kvinna (bruten handled) och pratat. Mycket trevliga båda två.

Fick f.ö veta hur mycket lättare jag blivit... 1453 gram. Alltså nästan 1,5 kg äckel är borta. Ska bli såååå intressant att se resultatet. Ett resultat som går att skymta är venusberget och där, mina vänner, är det grym skillnad. Det är jag och tonåringarna nu ;-).

Och vet ni en annan sak?! Jag slapp DRÄN!!!! Jippi!!!

Nä, nu ska jag sova en stund. Blir väckt om ett par timmar igen för ett blodprov (blodvärde).

Sov gott och dröm sött. Och hörrni - TACK, från hjärtat, för allt pepp och goda tankar. Det hjälpte :-). Kram!!

 
 
Ingen bild

Veronica

12 april 2013 09:51

Såg på fb att du var på sjukhus. Har läst din blogg och önskar dig all lycka till med din röda bikinin med vita prickar. Så läckert. Kom på mig själv med att tänka tillbaks ca 30år och granvägen i Karlholm. Tänk vad mycket vi lekt och vad åren har gått och vad vi varit med om. För mig är du alltid den Annci du varit. Sköt om dig, och du jag vill se en bild på dig i din nya rödprickiga bikinin;-) Kramar Vera <3<3<3

Annci Hultström

12 april 2013 11:52

Hahaha... Tack, jag utlovar bildbevis när (om) jag hittat just en sån bikini :-).

Ja, du - mycket kul har vi haft. Känns kul att Helena bor i "mitt" hus nu.

Vi måste bara ses. Snart! Kanske försöka få ihop några här under försommaren.

Ta hand om dig du med och tack för fina ord.

Stor och varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards