Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Annci Hultström - 12 april 2013 22:12

... Dr Hultström, har nyss tagit första sprutan på mig. Och det gjorde han kanonbra. Kände nada av sticket, men själva medicinen spänner. Fast det vet jag försvinner inom ett par minuter.

Han är iväg och hämtar barnen nu. När vårt har nattats ska jag åxå nattas. För nu är ögonlocken tuuuuunga.

Förresten, Anette Norberg och Markoolio... WOW!!!!!

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 12 april 2013 18:25

... matlagningsprogrammet i sträck och jag tittar glatt vidare. Ja, jag är nog allt lite hungrig. Om en stund ska vi äta lasagne med sallad. Hemlagad, men fryst och micrad. Men det blir nog bra det med.

Barnet har vi f.ö lejt bort. Eller rättare sagt så blev hon hembjuden till en klasskamrat på fredagsmys. De skulle bli 6 st. Kul!! Några ska övernatta, men inte hon. Hon ville inte, så H hämtar när hon ringer.

Själv ska jag se på Let's dance och äta några ostbågar. Mmmmm...

Under eftermiddagen lyckades jag sova en stund. Det var skönt och välbehövligt. Känner att jag skulle kunna somna igen, men jag måste hålla mig vaken. Då blir förhoppningsvis natten mer lätt-soven.

Nä, nu - middag!

Av Annci Hultström - 12 april 2013 13:40

... Dr Läcker. Han pratade lite och sen var jag fri att åka hem. Jag ringde H, som kastade sig iväg och fiskade upp mig. Efter en tur in på Apoteket (smärtstillande och anti-proppsprutor skulle hämtas ut), så bar det av hemåt. Nu är han inne och handlar en korv åt mig på Mammas. Orkade inte gå med in, för det var ett äventyr att lyckas komma in i bilen. Så det ska jag nog göra så sällan som det går.

Väl hemma blir det soffläge. Är galet trött. De där morfintabletterna är väldigt sövande. Zzzzzzz...

Av Annci Hultström - 12 april 2013 11:45

... ytterst lite sömn inatt. För vem kan sova när det tas blodprov, i armen, kl 3 på natten?! Och inte tog de i kanylen heller, utan stack mig på nytt. Så från nattning tills dess sov jag nada. Efter det sov jag lite bättre, men vid 7-tiden började jag få ont och sov lite sämre igen. Kl 8 vaknade jag helt och precis då kom sköterskan med smärtstillande. Tanken var att jag bara skulle få Alvedon, men jag fick morfin åxå. Tur var det, för idag är det inte lika enkelt att leva som igår. Nåväl, det hjälpte och jag kunde ta mig upp för frukost.

Vid 9-tiden kom rumskompisens läkare och skrev ut henne. Han tog även en titt på mig. Då fick jag åxå tjuvkika. Då grät jag. Wow!! Jag har midja även när jag ligger ner. Helt galet!!

Nu väntar jag på min doktor. Han har opererat och nu går han rond. Så fort det är klart ska jag ringa H och sedan åka hem. Det ska bli skönt. Egen säng, tv och familjen. Gissar att jag kommer sova en stund åxå.

Önskar er en härlig fredag!!!

Av Annci Hultström - 12 april 2013 00:36

... från sjukhussängen ska jag nu bjussa på. Tar det i kronologisk ordning.

Efter en helt ok natts sömn vaknade jag innan klockan (såklart), tog min andra pest-tvagning, plattade håret (lite snygg ville jag ändå vara), gjorde Wilma klar för skolan och gick för att lämna henne. När jag (vi... H var med) gick därifrån grät jag. Jobbigt. Väl hemma igen packade jag det sista och skrev varsina brev till mina kära. Sen åkte vi.

Kl 10.15 anlände vi till St Göran. Jag skrevs in, bytte kläder och fick lite tabletter (Alvedon och anti-kräk). Efter en stunds väntan fick jag komma in och få en kanyl i armen och fler tabletter (blodstoppande, morfin och mer anti-kräk). Sen väntade jag igen en stund, tills läkaren ropade in mig. Han frågade en massa och ritade sen på mage (och mus). Åsså lite mer väntan, för att sedan träffa narkosläkaren. Efter det var det dags.

Inne i op-salen fick jag lägga mig på britsen, få syrgas och sedan sovmedicinen i armen. Det sista hon frågade var vilken färg min nya bikini ska ha. Röd med vita prickar blev mitt svar.

Sen slog jag upp ögonen en gång till. Trodde jag. Då hade det gått 3 timmar och allt var klart. 20 min senare ringde H och jag pratade med honom en stund. Men nu i efterhand inser jag att jag inte minns ett jota av vad vi pratade om.

Jag smådåsade lite för att sedan bli körd till rummet. Där skulle jag gå på toa. Och FAAAAN vad svårt det var. Sjukt vingliga ben. Yrsel. Och illamående, som gjorde att jag kräktes. Till sängen. Vila. Blev hungrig. Fick en macka. Tog en tugga. Väntade. Kräktes igen. Vilade. Gick upp en sväng. Åt en macka. Höll på att tuppa av. Min rumskompis hämtade hjälp. 2 sköterskor rushade mig till sängen. Upp med benen, ner med huvudet. Kändes bättre, men kräktes. Fick mer anti-kräk-medicin. Somnade och sov en dryg timme. Då kändes allt plötsligt helt ok. Har efter det ätit 3 mackor under 4 timmar, suttit i dagrummet med rumskompisen (lika op) och en annan kvinna (bruten handled) och pratat. Mycket trevliga båda två.

Fick f.ö veta hur mycket lättare jag blivit... 1453 gram. Alltså nästan 1,5 kg äckel är borta. Ska bli såååå intressant att se resultatet. Ett resultat som går att skymta är venusberget och där, mina vänner, är det grym skillnad. Det är jag och tonåringarna nu ;-).

Och vet ni en annan sak?! Jag slapp DRÄN!!!! Jippi!!!

Nä, nu ska jag sova en stund. Blir väckt om ett par timmar igen för ett blodprov (blodvärde).

Sov gott och dröm sött. Och hörrni - TACK, från hjärtat, för allt pepp och goda tankar. Det hjälpte :-). Kram!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards