Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Annci Hultström - 29 mars 2013 23:25

... en dag till ända. En bra dag, trots pissväder.

Det bidde en 3-rätters för mig och en 2-rätters för H. Till detta 2 öl och 2 glas vin. Och oj, så dyrt det blev. Hela 300kr. I morgon blir det bröd och vatten.

Förresten, H's efterrätt var som en hel måltid. Han åt hälften.

Men först... Säng, säng, säng... sova, sova, sova. God natt!!

Av Annci Hultström - 29 mars 2013 18:11

... har inte hindrat oss från att gå. Och gå.

Det bidde inte badet. Kände att det inte var det bästa vädret att knata runt i med endast badkläder på kroppen. Så det får bli i morgon. Då ska det inte regna sägs det.

Eftersom "Terrorns hus" ligger åt samma håll som badet, blev inte det heller av idag. Nä, det bidde saluhallen istället. Det var häftig. Hela grishuvuden blandat med grönsaker och vin. Ja, en salig blandning alltså. Men det var kallt, så en paus med varmt vin (glöggaktigt) blev det. 2 dl för hela 8 kr.

Påväg tillbaka hittade vi en drömaffär. Hyllmeter på hyllmeter med olika pasta (köpte siffror och rymdvarelser), kryddor mm. Men FRAMFÖRALLT bakgrejor. 1000 olika strössel. Typ. Och bakformar. Och utstickare. Ja, massor. Har redan meddelat min make att jag ska dit igen och att han då får placera sig på en intilliggande pub.

Nu har vi värmt oss i bastun och gjort oss klara. Middag väntar på ett hak vi passerade idag. De har 3-rätters för 80kr. Och livemusik. Nice. Hoppas jag.

Av Annci Hultström - 29 mars 2013 08:06

... gick i maten och dryckens tecken. Gott och mycket. Se bara på bilden... överfulla tallrikar. Och se resterna på min tallrik. Då hade H ändå ätit en del även från den. Ja, nu kanske jag inte är den bästa referenspunkten... men ändå...

Och drack gjorde vi. Jag drack nog närmare 2 flaskor vin igår. Ja, utspritt över dagen. Det känns lite idag, men inte mer än att det går över med lite frukost och en Ipren.

Idag ska vi leta oss till Szechényi badet och ta ett dopp. Tanken är åxå att vi ska besöka "Terrorns hus". Och så promenera såklart. Och äta en bakelse.

Det blir en bra dag, det känner jag.

Önskar er detsamma!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards