Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Annci Hultström - 2 mars 2013 15:55

... gör ont och jag känner mig helt off.

När vi var ut för att handla gick jag in på Apoteket. Hon tyckte jag skulle gå till läkaren, men jag vet ju att det inte hjälper eftersom det är virus. Visst, det finns tabletter, men de ska man ta när det bryter ut och inte ett dygn senare. Så det är bara att härda ut.

Gud vad vi hinner mycket när vi vaknat så tidigt. En normal lördag äter vi frulle tidigast kl 10-10.30 och lunchen uteblir rätt ofta. Idag var vi klara med frukosten vid 8, hängde en tvätt, vek en del av det torra, lekte affär och var vid Rotebro handelsplats vid 11. Då var vi hungriga, så det blev donken. Väl hemma har vi lökat. Nu spelar W och H Wii, jag tittar på.

Snart ska jag börja med middagen. Det blir Piccata på fläskfilé med tomatsås. Har aldrig gjort det själv, men tycker om det. Mycket. Så det blir spännande.

Till efterrätt ska W bjuda på fruktsallad har hon lovat. Det ska åxå bli gott!

Ja, sen blir det såklart Mello. Live. I en soffa. I Sverige. Med lördagsgodis. Hmmmmm... gillade "kaoset" vi hade med mat och barn 1100 mil bort bättre. Tror jag.

Önskar er en trevlig afton!!

Av Annci Hultström - 2 mars 2013 07:38

... känns säkert så som mina läppar känns idag. Eller nä, detta gör nog ondare... för fy fan vad det spänner, kliar, värker. Kan ju knappt prata. Både över- och underläpp är täckta av munsår. Svullnaden är grym. Det påverkar hela mig känner jag. Kul sätt att börja arbetsveckan på. Tur att det bara är lördag.

Igår kollade vi igenom de två kassar med post som kommit när vi varit borta. Där fanns, såklart, räkningar, rekla och tidningar. Men åxå två operationskallelser. En för W's halsmandlar (15/3) och en för min bukplastik. Det är redan den 11/4. Fatta, det är ju snart. Det betyder att jag visat mig i solen för sista gången med min jättevolang. UNDERBART!!!!!

Igår somnade jag på soffan. Igen. Men nu höll jag ut ända till kl 21.30 Kl 06.40 var vi alla vakna igen. Vi har aldrig märkt av jetlag, men det var säkert för att vi flög den långa biten över dagen. Det har vi aldrig gjort förr, utan vi har alltid landat på tidig morgon.

Nä, nu - frulle. Ha en finfin lördag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards