Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Annci Hultström - 18 februari 2013 16:16

... på en manet. Och blivit biten av en fisk. På en och samma dag. Det kallas väl äventyr va??

Vi var ju på (en helt underbar) båttur idag och vid första stoppet (Koh Mah) råkade jag på maneten. Fick den över vänster arm. Störtade upp och hällde sötvatten över mig, men det hjälpte föga. Smärtan satt kvar... och gör fortfarande (i/på armbågen).

Efter det var det dags för Emerald cave (lika fantastiskt som sist). Alla barnen var asduktiga i den 80 meter långa och mörka grottan. Sen bar det av till Koh Kradan för lunch.

Innan maten var klar stod vi i vattnet och kollade på fiskar. Då stack jag ner ett finger för att se om de skulle "picka" på det. Och ja, det gjorde en av dom. Och det så pass att det gick hål till och med. Blodvite uppstod. Det var en hungrig typ med vassa tänder jag råkade ut för.

Strax efter det ber min kära make mig att sträcka ut handen och blunda. Jag tror (i min enfald) att han ska ge mig en fin snäcka... men nä, en krypsugen eremitkräfta var vad jag fick i näven. Klurar som bäst på den ultimata hämnden.

Väl på fast mark igen blev det poolhäng, middag och en tidig kväll. Talar för oss alla tror jag när jag säger att dagen tagit på krafterna. För dels alla upplevelser och simturer, men åxå vädret. Gassande sol och ca +35 grader.

Så jag önskar god natt och ber att få återkomma med bilder från turen en annan dag.

Förresten, en bild får ni... jag i min nya klänning/tunika. Men sen - Sov gott!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards