Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Annci Hultström - 7 februari 2013 17:29

... eller kanske snarare årets, eller möjligen livets, tips...

Ska du köra "Silky feet" en gång i livet, gör det för bövelen inte två veckor innan en solsemester.

Jag som inte trodde skiten funkade har nu gått ner ett kilo i tappat skinn. Alltså, folk måste tro att jag drabbats av lepra. Fötterna ser inte kloka ut. Men nu är det inte mycket till som ska bort, så innan veckan är slut törs jag nog gå på massage...

Och, nej... ni får inga bilder. Jag besparar Christer det nöjet ;-).

God natt och sov gott, säger jag som befinner mig 6 timmar fram i tiden.

ps. Ikväll har jag/vi upplevt den varmaste kvällen någonsin i Thailand. Jag svettades när jag åt. Det har aldrig hänt förr... så det är helt klart varmare i februari än nov/dec.

Av Annci Hultström - 7 februari 2013 13:20

... pad thai till lunch och en mai tai på after beachen. Och nu till after poolen bacardi breezer ananas. Stackars oss!

Hörde att det snöar i Svedala. Det gör det inte här. Idag har vi haft +32 grader i luften och varmare än så i havet. Eller ja, det vet vi ju inte men det var så att man huttrade till när man kom upp igen. Sjukt varmt var det hursomhelst.

Nu ska vi snart duscha och gå ut för att äta middag. Sen blir det nog bingen för att komma i fas.

Önskar en finfin fortsättning på dagen!

Av Annci Hultström - 7 februari 2013 07:53

... och alldeles, alldeles underbart det är här.

Vaknade (av klockan), gick upp, åt frulle och sedan tog vi en tur ner på stranden. Vi var nyfikna på att se hotellet vi bodde på när vi var här 2006. Men se, det var jämnat med marken och ersatt av ett hotellskelett.

Intog resans första fruktshake åxå. Rackarns gott.

Nu ligger vi vid poolen och fick precis sällskap av resten. De sov lite längre än oss kan man säga.

Snart blir det lunch. Hmmmm... undrar vad man ska äta då? Pad Thai kanske. Vad äter ni idag??

Av Annci Hultström - 7 februari 2013 05:00

... var på Pekings flygplats. Alla frös vi oss igenom de drygt 10 timmarna där. Kan inte ha varit mer än +15, så för att hålla värmen flyttade vi runt med solen. Trots det gick tiden fort. Faktiskt. Vi sov, åt, hängde, gick, kollade... Sen var det tillslut dags för påstigandet till sista delen av resan och oj - vilket kaos. 393 kineser och vi. Typ. Alla ville på först, för påstigandet skedde utomhus i -10 grader och storm. Jag blev inknuffad, svor till och blev skrattad åt. Allt av en liten, pippinett kineskvinna.

När vi landade här frös vi inte längre. +26 grader kl 04. Heeelt underbart skönt. Och lägga sig och sova var åxå skönt efter 31 timmar på resande fot. Det sätter sina spår. Visst, vi sov bara 6 timmar (för att inte vända på dygnet). Men ändå.

Nu är frukosten avklarad och stranden väntar på oss.

Önskar er en finfin dag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards