Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Annci Hultström - 24 januari 2013 22:06

... intresserad och lättpratad grupp jag kursade för ikväll. De gjorde tillvaron lätt. Tackar ödmjukast!!

Trots detta är jag trött så in i bängen nu, så det blir marsch-pannkaka i säng.

Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött.

Ps I morgon är det fredag och bara 11 dagar kvar till avresa. En skööön känsla minsann.

Av Annci Hultström - 24 januari 2013 13:32

... geografi är inte direkt kompisar. Jag har liksom ingen koll på var platser ligger... om jag ens vet vad de heter. Detta blev väldigt tydligt idag. Jag skulle till en konsult ute vid Sickla. När jag står vid Slussen och väntar på bussen ser jag en skylt vid tåget som sa "Saltsjöbaden/Solsidan". Solsidan. Visste inte att det fanns på riktigt. Så idag har jag lärt mig det. Och var Sickla ligger.

Av Annci Hultström - 24 januari 2013 07:56

... får min mascara att rinna. Ja, konstigt eller hur?! Men det finns faktiskt en logisk förklaring. Jag har halsduken virad upp över näsan och då går ju min fuktiga andedräkt rakt upp i ögonen och blöter ner mascaran. Vansinnigt irriterande. Är rädd för att jag ser ut som en tvättbjörn innan jag är framme.

Mitt i det ytliga eländet klagar jag inte. Älskar verkligen kalla, klara dagar med hög luft. Men det betyder såklart inte att jag hellre stannar kvar här, mot att åka till solen. Nä, nä... Thailand i mitt hjärta!!

Om två veckor Idag, i detta nu, ligger jag i solen och svettas. Snart kommer jag äta någon oslagbart god lunch i skuggan, för att sedan svettas vidare. Mmmmmmm... som jag längtar!!

Nu är jag påväg till jobbet. En lååååång dag väntar, för ikväll ska jag ha kurs. Så jag är väl hemma kring 22-tiden *gäsp*.

När jag sitter här, med ryggen mot färdriktningen, har jag bra överblick över bussens alla resenärer. Och oj, vad många olika typer det finns... men en sticker ut extra mycket och det är damen på 60+ som redan satt på bussen när jag steg på. Trots en redan överfull buss och flera hållplatser kvar satte hon sig ytterst och tog på sig bältet. Demonstrativt. Hon ser så bestämd ut att ingen vågar be henne tjocka på sig. Nä, då står de hellre... Hade det inte funnits någon plats till mig hade jag inte tvekat en sekund att besvära henne.

Förresten, vad har hänt på vägarna idag? Sjuuuuka köer. Har åkt i 35 min och är inte ens halvvägs. Blä!

Nä, nu ska jag sova. Om det går.

Ha en finfin dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards