Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Annci Hultström - 1 januari 2013 21:03

... bankomat i julklapp. Den fungerar som en typ av spargris. Man talar om hur mycket man vill sätta in/ta ut och den håller koll på saldot. Det går även att knappa in ett sparmål så håller den koll på hur långt det är kvar. Kul grej, men fanstyget snodde våra pengar.

Wilma ville såklart prova den och lånade kontanter från vår kista (ja, vi har en skattkista där vi lägger småpengar och sedlar som kommer in via loppis) och matade maskinen full. Men vid test av uttag kom bara mynten ut... Nu skruvade H isär den och se... Inuti apparaten låg det 2400:- minsann. Tror vi hoppar över sedlarna i framtiden.

Av Annci Hultström - 1 januari 2013 15:43

... blivit som jag tänkte mig... en tupplur på soffan, årets första dusch gjord, 2 maskiner tvätt avklarade och ett stycke evighetsspel påbörjat. Kvar är matshopping, middag och tidigt sänggående för i morgon ska jag åter till gruvan...

Önskar en trevlig afton och därefter en god natt!

Av Annci Hultström - 1 januari 2013 09:57

... jag lät i årets sista inlägg då. Läste det igen nu och inser att ett förtydligande är på sin plats.

Jobbet - ja, det är en bidragande orsak till skitåret som jag skrev. Men det betyder inte att det är ett skitjobb. Nä, det är utmanande och intressant, jag har lärt mig massor... men det är tungt. Tungt för att jag inte har all kunskap och tungt för att det inte är vad det från början sas skulle vara. Dessa två anledningar har tagit all kraft och gjort mitt privata jag till en spillra.

1)
Jag orkar inte vara en så bra mamma åt Wilma som jag önskar. För redan när jag vaknar (låååångt före tuppen) börjar jag längta hem till den stund då lugnet lagt sig (läs: då barnet sover) och jag kan dunka ner min dallriga röv i soffan.

2)
Ja, den är dallrig och än mer har den blivit under det senaste året utan träning. Träning ger kraft, men kraft att träna kommer inte som ett brev på posten.

3)
Och tjejkvällar på stan eller helgmiddagar med vänner är underprioriterade. För så fort lite kraft finns måste jag lägga det på hem & familj...

Dessa 3 försakanden är skit och MÅSTE ändras på.

Så operation "Bättre balans" börjar... i morgon. Idag ska jag njuta min sista lediga dag med familjen. Spel ska spelas, tvätt ska tvättas och en liten tupplur ska jag nog allt unna mig. För trots sänggående kl 2 vaknade jag kl 8 (varföööööör?????)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards