Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

W...

Av Annci Hultström - 18 november 2012 09:41

... har alltid, att tyst smugit ner för att kolla på TV när hon vaknat. På så sätt har vi haft förmånen att sova lite extra på helgen (om behov funnits).

Dock tycks hon tappat den egenskapen senaste tiden... för nu väcker hon oss alltid och frågar nåt banalt eller bara för att tala om att hon går på toa. Eh... visst, gå på toa du... MEN VÄCK INTE MIG har jag lust att skrika, för jag är tyvärr en sån som inte kan somna om. Inte ens om jag varit uppe halva natten.

Hon har blivit enormt uppmärksamhetskrävande, ska alltid vara där vi är och kramas vi trycker hon sig emellan. Hela tiden är det "Mamma, titta vad jag kan" och det hon visar kan vara att hon kan pricka näsan med lillfingret. Typ.

Vi kom i säng vid 2 i natt och vid 8.30 tog hon min telefon för att spela. Det var helt ok. MEN då sätter hon sig i vår säng, likt en elefant, vilket resulterar i att både jag och H vaknar (han har iofs inget problem att somna om) och då ser hon sååååå förvånad ut... oj, vaknade ni, det var inte meningen... Eh, nej... säkert inte.

Är det åldersbetingat? Känns det igen av någon annan?

Vi hade i alla fall en toppentrevlig kväll. Jag och Tina låg i bubbelpoolen i 2 (!!!) timmar. Under bar himmel. Helt ljuvligt skönt. Att inte bara fingrarna såg ut som russin var en bieffekt vi fick ta ;-).

I övrigt åt vi jättegod mat... kantarellmacka till förrätt, fondue till varmrätt och bananfyllda pannkakor med kokos, nutella och glass till dessert.

Sov kvar gjorde vi åxå, så där är vi ännu. Det är bara jag och barnen vakna. Tror jag. För att stiga upp väntar jag med... skönt att löka en stund.

När vi kommit hem ska jag sätta igång målandet igen. Känns som det räcker med en vända till, men det visar sig.

Nu, ett par bilder:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards