Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annci Hultström - 12 oktober 2012 19:04

... intagen och soffan väntar. Känns som jag kommer att somna rätt omgående, för jag är heeeeelt slut.

Kursen var kanon. Lättförståelig och givande. Så jag är nöjd.

När jag kom därifrån blev det två Alvedon och en stund på soffan. Sen kom W. Hon lämnade bara väska och gick sedan ut för att leka. Då började jag med middagen.

Ja, det var dagen. Nu, som sagt, soffan. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 12 oktober 2012 08:20

... med sömn. För jag mår inte ett dugg bättre idag. Hosta har jag fått åxå. Så idag går jag på Alvedon och näsdroppar. På det viset hoppas jag genomleva utbildningen.

Det jag ska lära mig är ett verktyg för att göra kundundersökningar. Hoppas innerligt det ät lätt och logiskt, för annars lär inte mitt snorfyllda huvud hänga med.

Ikväll blir det potatisgratäng, kantarellsås och helstekt fläskfilé. Naturligtvis ett glas rött åxå, för det är det bästa mot förkylningar har jag hört. Ser redan fram emot det hursomhelst.

Ha en bra dag!

Av Annci Hultström - 11 oktober 2012 20:35

... i soffan och mår skrääääp. Höll ut på jobbet, trots en riktigt lång och tung dag. Kom hem kl 18, åt middag och tömde sista energin på lite städning för att slippa i helgen. Och ja, nu sitter jag som sagt här. Som en urvriden trasa.

Mår jag såhär i morgonbitti borde jag vara hemma, men se det går inte för sig. För i morgon är det kurs som gäller och den är beställd enkom för mig. Tokigt att banga då. Nä, då får det bli Alvedon i stora mängder.

Det värsta är att jag ska på bästaste Lotta's 40-års party på lördag. Men mår jag som idag tvingas jag nog avboka. Men det beslutet väntar jag med... ska göra allt för att kurera mig samt tänka bort skiten.

Nej, nu ska jag lägga mig ner istället. Och om en stund leta mig mot bingen. Så - God natt och sov gott!

Av Annci Hultström - 11 oktober 2012 06:27

... gjorde min dag något bättre. När jag kliver in spelar han Metallica's "Enter sandman" på hög volym. Älskar verkligen den låten. Underbart!!!!! Det höll honom vaken under nattpassen sa han. Och det tror jag på. För vem kan hålla huvudet still när den spelas?!

Mackan var f.ö god.

Oj, 2 positiva saker i ett inlägg. Hur ska det här sluta?! ;-)

Av Annci Hultström - 11 oktober 2012 05:32

...FY FAN!!! Halsontet jag hoppades kunna sova bort är värre och tjockheten är tilltagande. Ja, inte den runt röv å lår är det jag pratar om då - utan den i huvud, hals och ansikte. Huvudvärk har jag åxå. Åsså är jag trött som... eh... en... hmmm... björn i ide kanske?! Har sovit som en rumpa, för halsontet (och skadan vid ögat) har väckt mig några gånger. Ja, ni hör - kan det bli värre?! Jaha, då. Det kan det faktiskt. Lägg på 4:e jourmorgonen på det, varav dagens på kontoret (min laptop är hos doktorn). Så just nu sitter jag buss nattbussfanstyget. Blä, fy och skit.

Så, då var det utagerat och klart. Får jag lite medömkan nu månne??

Vet ni vad?! Det är ju Rosa Bandet-månaden nu. Skänk pengar för allt ni är värda, för skiten -Cancern- måste utrotas. Läste igår att en bekants bekant (som jag åxå träffat flera gånger) gick bort för en tid sedan, dagen efter att han opererat bort roten till det onda. Det fick mig att börja tänka på hur många i min närhet som har det eller känner någon som har det. Jag kom fram till 8. 8 för många. Bajscancer. Bort ska du!! Tänk om det var så lätt som "tulle lille, tulle nu skrämmer vi det onda - BU"...

Nu är jag snart framme. Då blir det 7 eleven. Där tänker jag köpa en macka. Har bestämt mig för att inte äta mjukt bröd, för jag får som regel ont i magen av det (bröd utan jäst går bra). Men idag behöver jag det helt enkelt. Får ta ev. magont. För vad gör lite magont mitt i allt annat elände?! Märker ni att positiva Berta är den som skriver idag?!

Ha en bra dag, kostar jag ändå på mig att säga. Vi hörs säkert senare.

Av Annci Hultström - 10 oktober 2012 20:50

... dissade jag Blocket-köpare. Nu känns de plötsligt lite mer ok. För de har nämligen poppat upp som gubben ur lådan. Sängen blev såld idag och spegeln blir vi kvitt i morgon. Den är packad i bilen för frakt till H's jobb, där den blir hämtad kl 15 i morgon. Med det har vi blitt av med ALLT. Och 1900:- väntar på att bli använda till nåt kul för samtliga i familjen. Nice!!

Nu ska jag äta lite ostkaka och sen lägga mig. Måste sova, för jag känner att en förkylning är i antågande och den ska vilas bort. Så god natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 10 oktober 2012 19:14

... när skeden fastnar på näsan:

Av Annci Hultström - 10 oktober 2012 15:00

... men var rätt mör när jag vaknade i morse. Kändes att jag åkt på en snyting (bredvid lysmaskarna, så gaddarna spela piano i halsgropen... typ). Men åxå för att jag vaknade några gånger under natten då jag råkat lägga mig på den sidan. Men nu känns det bättre och jag gissar att det fortsätter åt det hållet.

Nu är jag påväg för att hämta W. Hon ska på Cirkusskola och jag ska gå en prommis under tiden.

Appropå det... Hon vill inte gå längre. Hon har sagt det de senaste 2 gångerna. Anledningen är att hon tycker det är jobbigt att så många kan mer (det är samma grupp för alla i åldern 6-8 år, oavsett om de gått tidigare terminer). Vi försöker peppa. Vi säger att hon ska dra nytta av det istället... se och lära. Men nä...

Vi får ju inte vara med därinne, men förra veckan tjuvkikade jag. Då var hon delaktig, sökte kontakt och var jätteduktig. Därför har vi beslutat att hon måste fortsätta, men frågan är om det ses som tvång och är något som kan "skada"?! Hade hon stått vid sidan av, gråtit och vägrat hade vi tänkt annorlunda. Men nu är det ju inte så. Har någon en tanke eller har du varit i samma sits - hur löste ni det?

Nä, nu av tåget. Hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards