Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

En blondins bekännelse...

Av Annci Hultström - 6 oktober 2012 22:23

... hade jag kunnat döpa det här inlägget till om jag bara varit blond. Men nu är jag ju inte det, så det får heta... eh... Äh, jag bekänner bara istället. Sådär rakt av.


Idag, efter att vi ätit frukosten klart, ringde telefonen. Det var W's kompis som frågade om hon ville gå med de till brandstationen. Det ville hon såklart, så off she went. Vi passade på att löka, slänga saker på tippen, lämna kläder till Stadsmissionen och shoppa lite. Sen hämtade vi henne och åkte till Ica Maxi. Där hämtade vi ut den tårta de ville bjussa på för att jag fyllt 40 och åkte till famor & farfar för att fika upp den, Farfar kunde ju inte komma när jag fyllde...


Efter det tog vi en tur till Täby C. Där handlade jag en hel hoper kläder.


Här är kapen:

     

Den svarta kjolen hade jag sedan innan, men det allt det andra är nytt. Utöver detta köpte jag ett silverlinne, men det var sådär så det går i retur. Köpte även ett par svarta byxor, men de ska jag byta mot ett par i annan kvalitet. De var för lika ett par jag köpte häromdagen. Däremot köpte jag ett par mörkblåa jeans åxå, som inte är med på bild. Ja, nu har jag lite att ta på mig i höst.


Jag vet att jag sagt det förr, men det är värt att säga igen... Ingen, som aldrig varit rejält överviktigt, kan någonsin förstår glädjen i att kunna gå in i en affär, ta ett plagg, gå till provhytten för att där inse att plagget passar. En oslagbart underbar känsla!!


Men, just ja... bekännelsen var det... När W gått iväg i morse sa H: "Undrar hur de gör om det blir utryckning när de har öppet hus? Kanske tar de från en annan brandstation då?". Strax därefter blev det utryckning och jag kommenterade det. En stund senare var det dags igen och jag sa att nåt allvarligt måste hänt... Men... Hmmm... precis... Öppet hus. Utryckning titt som tätt. Kan ju åxå betyda att brandmännen visar barnen hur brandbilen funkar. Jag kände mig verkligen korkad.


W satt och googlade idag. Hon skulle kolla på filmer med Bamse & co. Kolla vad hon fick till (höll på att skratta läppen av mig):

 


Sedan vi kom hem igen har det varit idel filmtajm. Ja, så blev dagen. Något tyg blev det dock. Får göra ett nytt försök i morgon.


Snart dags för bingen, så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards